אדם סינגולדה

אדם סינגולדה – טאבולה ראסה

אדם סינגולדה (ויקיפדיה)
אדם סינגולדה (ויקיפדיה)

אדם סינגולדה מוכר היום גם בזכות העובדה שהוא בנו של הגיטריסט המוכשר אבי סינגולדה, אבל בעיקר בזכות עצמו. סינגולדה הצעיר יזם סטארטאפ שמשמש היום חברות גדולות וקטנות בארץ ובעולם, המאפשר לגולשים לצפות בתכנים המתאימים בדיוק למה שמעניין אותם. טאבולה, קוראים לה, והיא ממש לא דף ריק, אלא הרבה מאוד דפים, מלאים בתוכן מרתק.

אז איך הכל התחיל? אדם סינגולדה הוא יזם בלב ובנשמה כבר מינקות. בצבא שירת ביחידת הצופן של צה"ל. לאחר סיום שירותו עשה תואר במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה אותו סיים בהצלחה בשנת 2006. שנת 2007 היתה עבורו ולמעשה עבור העולם כולו – שנה של מהפכה.

שכל אחד יקבל את התוכן שמתאים לו

בשנת 2007 האינטרנט היה כמעט בכל בית, ומנועי החיפוש היוו כבר את הדרך הטובה ביותר לחפש וגם למצוא מידע. גם אדם סינגולדה השתמש במנועי החיפוש וכך ניתב את דרכו ברחבי הרשת, אבל משהו הציק לו: כשהוא חיפש דבר מה ברשת, הוא הגיע לתוצאה אחת, כתבה מסוימת שיכול להיות שבאמת עוסקת בנושא, אבל מעצם התאמתה לחיפוש שלו היא גם מנעה ממנו להחשף להרבה מאוד כתבות אחרות שיכולות היו לעניין אותו אפילו הרבה יותר. וכך נולדה טאבולה (TABOOLA) ואיתה היכולת של כל גולש לקבל רעיונות לכתבות, סרטוני וידיאו ותכנים נוספים שיכולים לעניין אותו.

איך זה עובד?

טאבולה מספקת לגולשים תוכן שיכול לעניין אותם על פי נתוני הגלישה שלהם עצמם. המיזם התחיל ככזה המספק המלצות לסרטוני וידיאו, אולם בשנת 2013 כבר החל לכלול המלצות למאמרים נוספים העוסקים בתוכן שיכול לעניין את הגולש המסוים. נתונים אלה הם פרי ניתוחים מתוחכמים של דפוסי גלישה, ניתוחים אשר לפחות עד כה – עובדים מצוין. השלב הבא היה לפתח פלטפורמה שתאפשר לגולשים לסנן תכנים אליהם הם לא מעוניינים להיחשף, וכך האפשרות לקבל תכנים מותאמים הפכה הרבה יותר מדויקת, מושכת וקוסמת. פלטפורמת טיוב התוכן של סינגולדה שהתחילה כמענה לגולשים וחשפה אותם לתוכן שהותאם להם אישית, הסתברה גם ככלי מצוין עבור אתרי תוכן שמעוניינים שיגיעו אליהם כמה שיותר גולשים.

טאבולה. החברה של אדם סינגלדה (מקור: ויקיפדיה)
טאבולה. החברה של אדם סינגלדה (מקור: ויקיפדיה)

סיפור הצלחה מתפתח

טאבולה נחשבת היום לאחד הסטארטאפים המצליחים בעולם. החברה מספקת שירות לכ-50 שווקים, ביניהם סין, גרמניה, תאילנד, יפן וקוריאה. למרות זאת, מרכז הפיתוח נמצא בישראל, ועושה לילות כימים על מנת להמשיך לתת ערך ללקוחות, וגם לגולשים. בשנת 2016 רכשה טאבולה את חברת קונברט, המתמחה בשילוב סרטוני וידיאו בעמודי תוכן, וביחד הן ממשיכות לספק את השירות הייחודי שלהן.

כמו לכל יוזמה מוצלחת, גם לטאבולה יש מתחרים, כמו אאוטבריין (OUTBRAIN) ואחרים, אבל השיווק המאסיבי שעושים סינגולדה וחבריו כמו גם היכולת של הפלטפורמה לדייק מאוד בסוג התוכן שהיא מביאה לגולשים, הופכים אותה לחברה המובילה בתוכן אישי גם בארץ אבל בעיקר בעולם. יש לחברה הרבה מאוד משקיעים והרבה מאוד לקוחות, ואין ספק שעם היזמות הטבעית שנטועה בנפשו של סינגולדה – צפויות לנו עוד התפתחויות מעניינות. החברה וסינגולדה עצמו שוקדים כל העת על פיתוחים חדשים ועל התאמה מדויקת יותר של התוכן לגולשים. בטח עוד נשמע על החברה לא מעט גם בהמשך, כי כמו שכתב על עצמו סינגולדה באחת הרשתות החברתיות, הוא תמיד בונה דברים…