מוזי ורטהיים

משה ורטהייםאיך הכל התחיל?

משה ורטהיים (המכונה "מוזי") גר כיום בתל אביב, נשוי ויש לו שני ילדים.

הוא נולד בירושלים בשנת 1930 למשפחה דתית ואף למד ב"ישיבה" עד גיל 15. כאשר היה בסך הכל בן 17 התגייס משה לפלמ"ח. לאחר השירות הצבאי הוא הלך ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ולאחר סיום התואר הראשון המשיך ולמד לתואר שני במנהל עסקים.
בתחילת הקריירה שלו הוא עבד במוסד ובהמשך אף עבד בחו"ל עבור המוסד, אך למרות התפקידים הבכירים שביצע, שאף לפנות לתחום העסקים שאותו למד.
בשנת 1967 הקים ביחד עם שותף את "החברה המרכזית ליצור משקאות קלים", שלמעשה מהווה את הזכיינות הרשמית של חברת קוקה קולה בישראל. לאחר שנפטר שותפו של ורטהיים, הוא קנה את את החלק שהיה בבעלותו והחברה כעת באחזקתו המלאה.

הכניסה לעולם התקשורת

במהלך שנות ה-90' כאשר ערוץ 2 המסחרי עוד היה בחיתוליו, זיהה ורטהיים את הפוטנציאל הקיים בתחום וקנה מניות ב"קשת" – אחת מזכייניות השידורים של הערוץ המתחיל. בהמשך, לאחר קניית החלק של חיים סבן, הפך משה להיות הבעלים של הזכיינית קשת.

אם אנו בוחנים את המהלך של השקעה בערוץ טלוויזיוני מתחיל, עניין שאולי נחשב למסוכן בזמנו, אך הוכיח את עצמו כמהלך נכון במשך שני העשורים האחרונים. קשת המשיכה להיות זכיינית מובילה, למרות שזכייניות אחרות כבר נסגרו וכיום היא תופסת נתח תקשורת מאוד רחב ובמקביל גם מאוד רווחי.
מעורבותו של ורטהיים בתחום התקשורת אינו מסתכם רק בבעלות על הזכיינית בערוץ 2, בין השקעותיו גם ניתן למצוא את תחנת הרדיו של אילת "קול הים האדום".

לוגו חברות- מוזי ורטהיים

עסקים מצליחים בתחומים נוספים

אם חשבתם שהכשרון של מוזי בזיהוי פוטנציאל עסקי כדאי להשקעה הוא עניין של מזל, אז לא כך הדבר. הוא איש עסקים מצליח בעל קשרים ושותפויות עסקיות רבות ופעילותו לא מסתכמת רק בתחום התקשורת.
בין השקעותיו השונות ניתן למצוא את השותפות עם האחים עופר באחזקת בנק "מזרחי טפחות", חברת "טרה", חברה לחיפושי נפט ונכסי נדל"ן שונים הפזורים ברחבי הארץ כגון המרינה בהרצליה.
לאורך השנים טיפח יחסים עם אנשי עסקים שונים והקפיד להתפתח באופן מתמיד.

 

מה סוד הצלחתו?

למרות שמוזי חצה את גיל 80, הצלחתו ממשיכה ואף מתגברת. הוא ממשיך לפעול ולפקח על עסקיו השונים ובמקביל גם ממשיך לפעול כאיש עסקים מצליח ופונה לתחומים חדשים כל הזמן.
מתוך בחינת חייו והצלחותיו אנו יכולים לראות כי הכישרון בזיהוי פוטנציאל עסקי היה קיים בו מאז ומעולם וכי זו הסביבה הטבעית לו.
הצלחתה הרבה של זכיינית השידורים קשת תרמה רבות לתרבות ולענף התקשורת בישראל. ההצלחה הרבה של הזכיינית אפשרה ליצור תוכניות מקור רבות, סדרות וסרטים בהם הזכיינית מעורבת ושללא ניהול עסקי מוצלח לא היו קיימים. דרך פעילותו העסקית הוא מביא גישה יזמית אמיצה שקשה למצוא דומה לה בישראל ואנו יכולים לראות את תרומתו לפריחת ענף תקשורת מרכזי בישראל ולקידום יצירה ישראלית מקורית וחדשנית.