נטע אלחמיסטר

נטע אלחימסטר היא דוגמנית ישראלית, אשר התפרסמה לראשונה בזכות הרשת החברתית אינסטגרם והפכה עם הזמן לאשת עסקים ופרזנטורית.

פרטים ביוגרפיים

נטע אלחימסטר נולדה בשנת 1994 בראשון לציון. היא סיימה את לימודיה בתיכון בהצטיינות עם ממוצע בגרות של 100. לאחר מכן התגייסה לצה"ל ושירתה בחיל התקשוב. כשהייתה חיילת התפרסמה כבת זוגו של הזמר לירן דנינו במשך שנתיים. לאחר שהשתחררה החלה לדגמן, ובשנת 2014 הכירה דרך פייסבוק את שחקן הכדורגל רמי גרשון, ששיחק בזמנו בקבוצה בבלגיה. השניים הפכו לזוג ונישאו ביוני 2019.

תחילת הקריירה

כבת לדוגמנית עבר, נטע הצטרפה לסוכנות דוגמנות כבר כשהייתה בת 14; אולם את הפריצה הגדולה לתודעת הציבור ואת הפרסום הרב אשר הזניק את הקריירה שלה היא חייבת לרשת החברתית אינסטגרם. בגיל 18, כמו מיליוני בני נוער בארץ ובעולם, נטע החלה להעלות תמונות של עצמה לאינסטגרם. לאחר מספר שבועות, כאשר הצטברו כבר כ-30,000 עוקבים, העלתה תמונה של עצמה לבושה בבגד ים שעיצבה חברתה הטובה, נועה בני. התמונה הזו זכתה לא רק לכמות אדירה של לייקים ושפע של עוקבים חדשים, אלא גם הביאה עשרות הזמנות שהובילו את שתי החברות להקים עסק משלהן, בננהוט (Bananhot). העסק זכה להצלחה רבה בן בישראל והן בחו"ל, ונכון לשנת 2018 שוויה מוערך בכ-2.5 מיליון שקלים.

במקביל לצמיחת מותג בגדי הים של אלחמיסטר ובני, נטע החלה לקבל יותר ויותר הצעות עבודה כדוגמנית והחלה להופיע בתצוגות אופנה ועל שערי מגזינים. בין היתר כיכבה על השערים של "לאשה", "מנטה", "את", "בלייזר" ומגזין האופנה הבלגי "nina". ככל שההצלחה גדלה כך התרבו גם הצעות הפרסום, ואלחימסטר החלה גם לייצג את חברת האופנה קסטרו, חברת הקוסמטיקה Sacara ועוד.

בשנת 2018 נקשר שמה של אלחמיסטר בפרשה לא נעימה, במסגרתה הודלפו לרשת סרטונים שצולמו במצלמות האבטחה של חנות בגדי הים בבעלותה. בין הבנות המופיעות בסרטונים בעת שהן מודדות בגדי ים היו גם הזמרת עדן בן זקן ואלחימסטר עצמה, ויש שטענו כי מדובר היה בהדלפה מכוונת למטרות פרסום. עורכי דינה של עדן בן זקן אף איימו בתביעת הטרדה מינית, אולם לאחר מספר שבועות נתפס האדם שחדר למצלמות האבטחה ופרסם את הסרטונים. אלחמסטר ובן זקן השלימו והפכו לחברות.

שינתה את כללי המשחק

בעידן בו לכל אדם יש סמארטפון עם מצלמה וגישה פוטנציאלית לאינספור עוקבים ברשתות החברתיות השונות, נטע אלחימסטר היא דוגמה לבחורה שהשכילה לנצל את החשיפה ולהפוך אותה לקריירה. במקום שאנשי מקצוע מתעשיית האופנה או הדוגמנות ישפטו האם היא מספיק רזה או מספיק גבוהה, העוקבים שלה הם שפסקו שהיא מתאימה לעולם הדוגמנות הישראלי. רק לאחר שהעלתה בעצמה את התמונות לחשבון אינסטגרם פרטי והחלה לצבור בו הצלחה, הבינה אלחימסטר שברשתות החברתיות יש כוח להרים עסק ולהרוויח כסף, וידעה למנף את ההצלחה לקריירה כאשת עסקים וכדוגמנית.

גם היום, כאשר אותו חשבון אינסטגרם שבו הכל התחיל מונה למעלה מ-1.6 מיליון עוקבים ונמצא במקום השלישי בדירוג החשבונות הישראליים עם העוקבים הרבים ביותר (אחרי גל גדות ובר רפאלי), אלחימסטר ממשיכה להעלות אליו תמונות של עצמה בבגדי ים של המותג שאותו היא מנהלת. את הביקורת על העובדה שהיא מצליחה רק בזכות החשיפה של גופה בבגדי ים זעירים היא דוחה בטענה שמדובר בסך הכל בעסקים: "אותי מעניינים הלקוחות שלי, הבנות שמפרגנות וקונות. אני לא חושבת שיש קשר בין העוקבים לבין בגדי הים. צריך לדעת שכשאני מעלה תמונה בבגד ים, הכוונה היא למכור את המוצר. בשורה התחתונה, העסק שלי מרוויח"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.