top of page

איציק בנבנישתי

הכירו את איציק בנבנישתי

איציק בנבנישתי הוא מנכ"ל קבוצת פרטנר, לשעבר מנכ"ל חברת בזק בינלאומי. הוא ידוע כדמות מפתח בשוק התקשורת הישראלי, עם יכולות ניהול יוצאות דופן ורקורד מוכח של הצלחות.

פרטים ביוגרפיים ותחילת הקריירה

בנבנישתי נולד בשנת 1965 בירושלים, ובה גם גדל והתחנך. הוא למד באוניברסיטה העברית בעיר לתואר ראשון בכלכלה ולתואר שני בניהול עסקים, הכולל התמחות במימון ובשיווק.

לאחר שסיים את לימודיו עשה את צעדיו הראשונים ככלכלן כשהצטרף אל מחלקת המחקר של בנק ישראל, שם עסק בתחומי מקרו כלכלה, סחר חוץ, מאזן תשלומים ועוד. בהמשך עבר לתפקיד כלכלן ומנהל כספים בחברת CMS Compucenter Ltd, נציגתה הרשמית של חברת HP העולמית בישראל, וב-1997 מונה למנכ"ל החברה. לאחר מכן, בשנת 2003, התמנה לתפקיד המנכ"ל המשותף של HP בישראל, למנהל חטיבת מחשוב אישי וערוצי ההפצה של החברה.

בזק בינלאומי

איציק בנבנישתי | מקור התמונה: יוטיוב


חברת בזק בינלאומי הוקמה ב-1996 על מנת לספק שירותי טלפוניה בינלאומית מקבוצת בזק הישראלית, ובשנת 1999 החלה לספק גם שירותי אינטרנט. איציק בנבנישתי מונה למנכ"ל בזק בינלאומי בשנת 2007 ושימש בתפקיד זה עד תחילת שנת 2014.

בנבנישתי נודע כמנכ"ל מוערך בבזק בינלאומי, שכן במהלך כהונתו הצליח להביא את החברה להישגים רבים, להעמיק את אחיזתה בשוק העסקי, ולהפוך אותה לאחת מחברות התקשורת המובילות ביותר בישראל בתחומי האינטרנט והמחשוב.

בין המהלכים המשמעותיים שהוביל בנבנישתי בתקופת ניהולו את בזק בינלאומי נמנים הקמתו של כבל אופטי תת ימי אשר מחבר בין ישראל לאירופה וכן פיתוח שירותי ענן שהובילו בהמשך להשקת שירות נוסף, Virtual Nest, המאפשר רכישתם של שרתים וירטואליים על ידי ממשק פשוט ונוח. כמו כן הפכה בזק בינלואמי לספקית האינטרנט המובילה בישראל עם למעלה מ-40% נתח שוק.

בנבנישתי זכה לשבחים רבים על עבודתו, וכאשר הכריז על פרישתו מבזק בינלאומי אמר יו"ר בזק, שאול אלוביץ', כי "מנהיגותו ויכולתו סללו את הדרך למצוינות של החברה ועובדיה. החזון והדרך שהוא משאיר אחריו ישמשו כמרכיב מרכזי בהצלחת החברה בשנים הבאות".

פרטנר

ניסיונו של איציק בנבנישתי בשוק התקשורת הקווי והבינלאומי, אותו צבר במהלך כמעט שמונה שנות עבודתו בבזק בינלאומי, הביא אותו להצטרף באוקטובר 2014 לחברת פרטנר בתפקיד המשנה למנכ"ל החברה. ניסיונו העשיר היה רלוונטי מאוד עבור פרטנר, שכן באותה תקופה ציפתה החברה לשינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת הישראלי, ביניהם מעבר למבנה שוק המורכב מקבוצות תקשורת גדולות והתרחבות צפויה של פרטנר אל תחום הטלוויזיה. לאחר 8 חודשים חפיפה עם המנכ"ל דאז, חיים רומנו, נכנס בנבנישתי באמצע 2015 לתפקיד המנכ"ל.

פרטנר היא חברה ישראלית, אולם בתחילת דרכה הייתה מזוהה בציבור עם המותג הבינלאומי אורנג'. כחודש לפני שבנבנישתי נכנס לתפקידו כמנכ"ל פרטנר התעוררה סערה תקשורתית גדולה עקב התבטאות של מנכ"ל אורנג' העולמית, כי "בכוונתנו לנתק את הקשר עם פרטנר בישראל". בתגובה, אמר בנבנישתי כי החברה זועמת ומוחה על הדברים, והודיע על יציאה של פרטנר לדרך חדשה ועצמאית: "אנחנו הופכים מחברת סלולר מצליחה לקבוצת תקשורת מצליחה".

בהנהגתו של בנבנישתי, השינוי יצא לדרך בפברואר 2016: את הכתום של אורנג' החליף הטורקיז של פרטנר, והחברה עברה תהליך מיתוג מחדש כחברה המציעה שירותי תקשורת כוללת. מלבד כל השירותים שהחברה הציעה עד למהלך המיתוג החדש, אותם היא המשיכה להציע תחת השם החדש-ישן, פרטנר המשיכה והתרחבה לתחומים נוספים, בהם כניסה לשוק הטלוויזיה באמצעות מוצר חדש, "פרטנר TV" וחתימה על הסכם שידור של תכני חברת נטפליקס העולמית בישראל. לאחרונה אף הודיעה החברה על מיזם חדש בתחום הסיבים האופטיים, שיאפשר לה להציע בעתיד חיבור לאינטרנט במהירות 1 ג'יגה.

0 צפיות0 תגובות
bottom of page