top of page

יגאל אהובי

יגאל אהובי


יגאל אהובי הוא איש עסקים ישראלי וחובב אמנות נלהב. הוא נוהג להשקיע בפרוייקטים מגוונים, בעיקר בתחום הנדל"ן המסחרי, אבל התשוקה האמיתית שלו היא אמנות, ובפרט: אמנות עכשווית. בנוסף להיותו איש עסקים מצליח בעל מוניטין עולמי, אהובי הוא גם בעליו של אוסף יגאל אהובי לאמנות הכולל מאות רבות של יצירות אמנות עכשווית מכל העולם, לרבות מישראל. האוסף נולד בתחילת שנות האלפיים, לאחר שתשוקתו של אהובי לאמנות הניעה אותו ליצור אוסף פרטי. כיום האוסף ממשיך לגדול, ומעת לעת חלקים ממנו מוצגים במוסדות אמנות בארץ ובעולם.

אודות אוסף יגאל אהובי לאמנות

אהובי סבור כי יש באמנות עכשווית כוח תרבותי משמעותי המשקף את מצב החברה ומטביע בה את חותמו. בפרט הוא מתעניין בזרמים היסטוריים שונים באמנות אשר השפיעו על שורה ארוכה של אמנים לאורך הדורות; וכן בהשתקפות השפעות אלה על תהליכי היצירה, על היצירות ועל הצופה בהן. אהובי קשוב במיוחד לאמנות הישראלית ולכל הסובב אותה, מהרעיונות והאסכולות עד האמנים והאמניות. לדעתו, האמנות הישראלית היא פריזמה שדרכה ניתן להבין אמנות באופן ייחודי.

אוסף יגאל אהובי לאמנות מגוון מאוד: הוא כולל בין היתר עבודות אמנות עכשווית מישראל ומאירופה, משנות השמונים והתשעים. הוא גם כולל יצירות פוסט קונספטואליות ויצירות מינימליסטיות, ציור וצילום מול וידאו ארט, פיסול ומיצבים. הגיוון הרב ביצירות האמנות נובע מן הטעם האישי באמנות של אהובי עצמו, ובפרט הוא מחבב את יצירותיהם של מרלנה דומא, גאורג בזליץ, רוברט מייפלתורפ ולוק טוימס.

קידום אמנים ואמניות בזירה המקומית והבינ"ל

יגאל אהובי לא מסתפק רק באיסוף יצירות האמנות אלא גם פועל לקידום אמנות, אמנים ואמניות מהארץ ומהעולם. למשל, הוא נוהג להשאיל עבודות מן האוסף לתערוכות בישראל ובחו"ל, ובכך נחשפים אמנים רבים לקהלים חדשים ומגוונים. כך למשל בשנים 2014 עד 2016 הוצגו מספר יצירות מתוך אוסף יגאל אהובי בתערוכות באוניברסיטת תל אביב, והייתה זו הפעם הראשונה עבור אמנים בינלאומיים רבים בה העבודות שלהם הוצגו בישראל. בהמשך, בין 2018 ל-2020, תמך אהובי בתערוכות של האמנים הירושי סוגימוטו, ג'ון ג'ארד ולואיז בורז'ואה.

אהובי הוא הספונסר הראשי של יריד האמנות "צבע טרי" המתקיים מדי שנה בתל אביב. בין השנים 2008 ל-2013 העניק מדי שנה את "פרס האמן/ית המבטיח/ה"—מענק כספי נדיב והזדמנות לקיים תערוכת יחיד בשנה שלאחר מכן. גם בשנת 2020, כאשר מגפת הקורונה מנעה משוחרי אמנות רבים את האפשרות ליהנות מנוכחות פיזית ביריד, אהובי היה בין התומכים הראשיים במעבר לפלטפורמה דיגיטלית שאיפשרה בכל זאת את קיום היריד במתכונת חדשנית.

בין עידוד אמנים צעירים ואמניות צעירות בדרכים שונות, כמו יצירת חללים בהם יוכלו להציג את עבודותיהם לקהל הרחב, לבין הגדלת החשיפה ליצירות אמנות שונות של אמנים בינ"ל בישראל ואמנים ישראליים בחו"ל, אין ספק שאהובי עושה רבות למען עידוד אמנות עכשווית ואמנות בכלל. גם היום הוא ממשיך להעשיר ולהרחיב את האוסף באמצעות רכישת עבודות חדשות מגלריות, ממוסדות אמנים וישירות מאמנים ואמניות בישראל ובחו"ל.

21 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page