top of page

מורן סמואל

מורן סמואל היא ספורטאית פרא-אולימפית שזכתה במדליות ובפרסים בתחרויות שנערכו בארץ ובעולם. ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל הייתה אחת ממדליקי המשואות בטקס המרכזי.


מורן סמואל – מרכז המרצים לישראל


תחילת הדרך

מורן סמואל נולדה ב-24 באפריל 1982 בכרמיאל. בשנות הנעורים הצטיינה בכדורסל ושיחקה בקבוצת נירוסופט כרמיאל ובליגת העל בכדורסל נשים. בשירותה הצבאי הייתה ספורטאית מצטיינת, וכך התאפשר לה להמשיך ולפתח את קריירת הכדורסל שלה. משם המשיכה לנבחרת הנשים של ישראל, ובמקביל שיחקה עם קבוצתה נירוסופט כרמיאל במשחקי הגביע האירופאי.

נתיב חדש בקריירת הספורט

בגיל 24 התפרץ בגופה מום מולד בכלי הדם, שפגע בעמוד השדרה שלה. כתוצאה מכך הפכה מורן למשותקת בפלג גופה התחתון. היא עברה תקופת שיקום ממושכת, סיימה את לימודיה ונרתמה להקים מחדש את נבחרת הנשים בכדורסל כיסאות הגלגלים.

בשנת 2011, העפילה הנבחרת לאליפות משחקי הכדורסל באירופה. במקביל השתלבה מורן בנבחרת הגברים ושיחקה עימם במשחקי גביע אירופה. לצד משחקי הכדורסל, החלה מורן להתמקצע בענף החתירה, וב-2012 ייצגה את ישראל באולימפיאדת הנכים שנערכה באותה שנה בלונדון. בתחרות זו הגיעה מורן למקום החמישי.

הישגיה בענפי הספורט השונים התווספו זה לזה, ובשנת 2013, ייצגה שוב את ישראל באליפות אירופה בתפקיד קפטן נבחרת כדורסל כיסאות הגלגלים. הנבחרת סיימה במקום השביעי. באותה תחרות זכתה מורן גם בפרס אישי, כשנבחרה לתואר "All Star Team" והוכתרה לאחת מחמש השחקניות הטובות באירופה.

רזומה מרשים של הישגים ומדליות

רשימת ההישגים והזכיות שנזקפות לזכותה של מורן כוללת ייצוג תדיר של מדינת ישראל בתחרויות ברחבי העולם וזכיות במקומות מכובדים. בשנת 2016, זכתה מורן במדליית ארד בתחרות גביע העולם שנערכה בפולין בענף החתירה ל-1,000 מטרים עם תוצאה של 5:18:30 דקות. באותה שנה, במשחקים פרא-אולימפיים שהתקיימו בריו דה ז'נרו, זכתה שוב במדליית ארד בחתירה במקצה של 1,000 מטרים ושיפרה את התוצאה ל- 5:17:46 דקות. בשנת 2017, זכתה במדליית הכסף באליפות העולם שהתקיימה בפלורידה, ושנה לאחר מכן קטפה שוב את מדליית הכסף באליפות העולם שהתקיימה בבולגריה. לאחר זכייתה באליפות בבולגריה, שהתקיימה רק ארבעה חודשים לאחר לידת בתה, התראיינה מורן לעיתון "דבר העובדים בישראל" ואמרה: "כנראה שגם מהירקון אפשר להוציא אלופים".

מדינת ישראל חולקת כבוד למורן סמואל

במאי 2019, נבחרה מורן להדליק את המשואה לצד שחקן הכדורגל מנשה זלקה בטקס המרכזי של יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, שהתקיים בהר הרצל בירושלים. השניים הדליקו את המשואה לכבודם של הספורטאים והספורטאיות הישראלים.

האישה מאחורי המדליות והזכיות

מורן סמואל היא בוגרת לימודי תואר ראשון בפיזיותרפיה ולימודי תואר שני בהתפתחות הילד מטעם אוניברסיטת חיפה. את לימודיה היא מיישמת בעבודתה כפיזיותרפיסטית לילדים.

החל משנת 2012, היא שותפה ופעילה בפרויקט "אתנה", ששם לו למטרה לקדם את ספורט הנשים בישראל. במסגרת פעילות זו מרצה מורן בנושא הספורט הנשי בפני תלמידי בתי ספר, חברים באגודות ספורט, ארגוני נשים וקהלים נוספים ברחבי הארץ. במקביל פועלת מורן במסגרת פרויקט "גבולות שקופים", שמטרתו לחולל שינוי בתפיסות וביחס של בני הנוער לאנשים בעלי מוגבלויות.

בשנת 2012, נישאה מורן לבת זוגה לימור גולדברג בטקס אזרחי שנערך בניו יורק. בת זוגה היא מנהלת פרוייקטים בהתאחדות ספורט הנכים. לבנות הזוג נולדו שני ילדים.

9 צפיות0 תגובות
bottom of page