top of page

גדעון תדמור

גדעון תדמור – אודות

ממיסדי תעשיית הגז בישראל, גדעון תדמור יו"ר חברת נאוויטס פטרוליום, הוא איש עסקים בעל למעלה מעשרים שנות ניסיון בפעילויות חיפוש, פיתוח והפקה של נכסי נפט וגז טבעי בארץ ובעולם. תדמור נמנה על מייסדי תעשיית הנפט והגז בישראל. בעבר שימש כיושב ראש חברות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, והוביל את פיתוחם המוצלח של מאגרי הגז הטבעי הראשונים בישראל שמהם הופק גז בכמויות מסחריות לשימוש צרכני קצה.

ביוגרפיה וקריירה

תדמור נולד ב-1963, גדל והתחנך בתל אביב ולאחר מכן בהרצליה פיתוח. לאחר שסיים את לימודיו בגינמסיה הרצליה, התגייס לצה"ל ושירת בחיל התותחנים עד לשחרורו בדרגת רס"ן. תדמור מחזיק בתואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ת"א והוא חבר בלשכת עורכי הדין.

בשנת 1991 הקים גדעון תדמור, יחד עם אמו חנה, דודו דוד כהן והגיאולוג אלי רוזנברג, את חברת "אבנר חיפושי נפט" שעסקה בחיפושי נפט וגז בישראל. בשנת 1999, במסגרת פרוייקט "ים תטיס," הראשון בו הייתה מעורבת החברה, התגלה מאגר הגז הטבעי הגדול המשמעותי הראשון בשטחה של מדינת ישראל, הוא מאגר "נועה," ושנה לאחר מכן התגלה במסגרת אותו פרוייקט גם מאגר "מרי" הגדול יותר. תדמור, כמנכ"ל חברת אבנר חיפושי נפט, היה האדם שהוביל את פיתוחם המוצלח של המאגרים עד להפקה מסחרית ואספקה לצרכנים.

במקביל, השתלב תדמור בקבוצת דלק: בשנת 2001 מונה למנכ"ל חברת "דלק אנרגיה" ולאחר מספר שנים מונה ליו"ר "דלק קידוחים." בתקופת ניהולו התגלו מאגרי גז טבעי גדולים נוספים במים הכלכליים של ישראל, הם מאגר תמר (שהתגלה ב-2009 וכיום כבר מספק גז טבעי לחופי ישראל) ומאגר לוויתן (שהתגלה ב-2013 וכיום נמצא בעיצומו של תהליך הפיתוח). בסך הכל הוביל תדמור את פיתוח סקטור האנרגיה בישראל באמצעות הפקתם של מאגרי גז טבעי כחול לבן בסך כ-42 מיליארד מטרים מעוקבים.

עוד במסגרת תפקידיו בדלק קידוחים ובאבנר חיפושי נפט, עמד תדמור בחזית המאבקים בנושא ועדות ששינסקי וצמח ובעניין מתווה הגז, וכן הוביל את החיבור בין דלק קידוחים לנובל אנרג'י.

בשנת 2016 פרש תדמור מתפקידו באבנר חיפושי נפט, וכיום הוא מנהל את חברת נאוויטס פטרוליום העוסקת בחיפושי נפט וגז בצפון אמריקה.

11 צפיות0 תגובות
  • Facebook
  • Twitter

כל הזכויות שמורות 2023

logo-movilim-w.png
bottom of page