top of page

פנינה רוזנבלום

פנינה רוזנבלום

פנינה רוזנבלום היא אשת עסקים, לשעבר דוגמנית צמרת, שחקנית, פובליציסטית וחברת כנסת.

תחילת הדרך

רוזנבלום נולדה בשנת 1954 בפתח תקווה למשפחה קשת יום, ובה גם גדלה והתחנכה. כשהייתה בה 17 הופיעה בסרט הקולנוע הישראלי "מלכת הכביש" בתפקיד משני קטן, ובהמשך אותה שנה השתתפה בתחרות יופי מקומית וזכתה בתואר סגנית שנייה. שני האירועים הללו היוו את יריית הפתיחה לקריירת דוגמנות משגשגת. רוזנבלום הפכה לדוגמנית מבוקשת בישראל ואף נסעה למספר שנים כדי להתגורר ולדגמן גם בארה"ב. בין לבין גם התגייסה לשירות צבאי ושירתה שבעה חודשים בלהקות צבאיות.

פנינה רוזנבלום שיחקה בתפקידים קטנים נוספים במספר סרטים, ניסתה את כוחה בפעילות ציבורית, ביח"צ ובעיתונות, ואף כתבה טורים במגזינים "זמנים מודרניים", "מוניטין" ו"לאישה". בשנת 1983 אף ניסתה את כוחה בשירה: היא השתתפה כזמרת בתחרות הקדם אירוויזיון כשביצעה את "תמיד אישה" – שיר שדורג במקום האחרון בתחרות אך הפך מאז לקלאסיקה ישראלית, ובשנת 1984 הוציאה מספר סינגלים לרדיו.

פנינה רוזנבלום בע"מ

בשנת 1987, בעת שעבדה בסטודיו לאיפור, נהגה רוזנבלום לאפר את עיניה בפטנט שהמציאה בעצמה ואותו כינתה "איי טאץ'". לאחר שקיבלה פניות רבות מלקוחות בבקשה לגלות את סודות האיפור והטיפוח שלה, היא החליטה להוציא את "איי טאץ'" לשוק. רוזנבלום ביצעה בעצמה את תהליכי פיתוח המוצר במשך כשנה, וגם שיווקה אותו בעצמה באמצעות הרצאות ומכירה בכל הארץ. ההצלחה הובילה אותה לשכור חנות בדיזנגוף סנטר, והביקוש הגובר הניע אותה לנסוע לאיטליה, לאחת מן החברות הידועות בענף הקוסמטיקה, כדי לפתח ולהוציא שמונה מוצרים נוספים בתחום האיפור.

בשנת 1989 הוקמה החברה שנושאת את שמה, פנינה רוזנבלום בע"מ, חברת קוסמטיקה וטיפוח – ורוזנבלום עצמה הפכה לאשת עסקים שמעורבת בכל תחום בעסק לפרטי פרטים: היא המשיכה להסתובב ברחבי הארץ ולהרצות בנושאי קוסמטיקה וטיפוח, לבקר בחנויות, לשווק את מוצריה, ליזום פגישות עם לקוחות וספקים, ואף עסקה בתחומים כמו הנהלת חשבונות, עבודה משרדית וניהול המלאי במחסנים. באופן כזה בלתי ניתן היום להפריד את המוצרים של פנינה רוזנבלום מפנינה רוזנבלום עצמה.

בתחילת דרכה של החברה היא הציעה בעיקר מוצרי איפור וקוסמטיקה. בהמשך ייצרה קרמים, קרם גוף, סבונים, דיאודורנטים ומוצרי בישום לנשים ולגברים. בשנת 2007 החלה פנינה רוזנבלום בע"מ לשווק קו מוצרים ייעודי לקוסמטיקאיות, ובשנת 2008 השיקה קו מוצרי טיפוח לשיער. בשנת 2013 התרחבה אל מעבר לקוסמטיקה ולטיפוח כאשר השיקה קולקציית מצעים (בשיתוף עם חברת דארלן) ומותג מזון כלבים בשם "בריא לכלב", ובתחילת 2017 השיקה סדרת מוצרי בריאות בשם "בריא מהטבע", על טהרת המוצרים הטבעיים.

חברת הכנסת פנינה רוזנבלום

בשנת 1999 ניסתה רוזנבלום להיכנס אל בית הנבחרים הישראלי והתמודדה ברשימה עצמאית הנושאת את שמה, אולם לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. רוזנבלום החליטה להצטרף אל מפלגת הליכוד ולהתמודד על מקום בכנסת ה-16 בשנת 2003, ובבחירות המקדימות שנערכו במרכז הליכוד הגיעה למקום ה-39. באותה מערכת בחירות זכה הליכוד ב-38 מנדטים ורוזנבלום נשארה מחוץ לכנסת. בדצמבר 2005, על רקע התפטרותו מן הכנסת של חבר הכנסת מן הליכוד צחי הנגבי עקב הצטרפותו אל מפלגת קדימה, הושבעה רוזנבלום כחברת כנסת במקומו. בבחירות המקדימות שנערכו במרכז הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ב-17 הגיעה רוזנבלום למקום ה-56 והחליטה לפרוש מן החיים הפוליטיים. בסך הכל כיהנה כחברת כנסת כארבעה חודשים בלבד.

תמיד אישה, תמיד אשת עסקים

בין אם כדוגמנית, כאשת עסקים או כפוליטיקאית, רוזנבלום תמיד הייתה כוכבת מבוקשת ונענתה לשלל הצעות להופעות טלוויזיוניות שהשאירו אותה רוב הזמן בשיח הציבורי. היא הנחתה סדרת ריאליטי על חייה והתארחה בתוכניות טלוויזיה רבות, ביניהן "הראשון בבידור", "לרדת בגדול", "אורי גלר מחפש את היורש" ואחרות. בשנת 2009 השתתפה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" והודחה ראשונה. בשנת 2014 השתתפה עם בתה חן בתוכנית "המירוץ למיליון" אך נפצעה בתחילת המירוץ והודחה ראשונה. ב-2018 צילמה קליפ חדש ל"תמיד אישה", וב-2021 ניסתה שוב את כוחה בזמרה כאשר כתבה ושרה שיר על מבצע "שומר החומות" בשיתוף עם היוצר בריו חקשור.

גם חייה האישיים של רוזנבלום חשופים מאוד לתקשורת, לרבות חיי הזוגיות, האימהות לילדיה המאומצים ולאחרונה גם הפיכתה לסבתא. יחד עם זאת, אין עוררין על כך שמבחינה עסקית מדובר באחת מנשות העסקים המובילות בישראל. בראיון בשנת 2021, לקראת השתתפותה בוועידת עסקים של 'ידיעות תקשורת', סיפרה שבתחילת דרכה הבנק סירב לתת לה הלוואה – אבל היא לא ויתרה אלא גייסה את הסכום מחבריה. זה היה אחד המשברים הראשונים בקריירה שלה, אבל רוזנבלום צלחה אותו וצמחה מתוכו, ממש כפי שהמשיכה לעשות בשנים שלאחר מכן: "העבודה הייתה קשה. ההתמודדויות שלי היו רבות ועשיתי טעויות עסקיות שעלו ביוקר – והציבור תמיד היה ההשראה שלי".

bottom of page