top of page

אורי אלון

תחילת דרכו

אורי אלון – מתוך ויקיפדיה


ד"ר אורי אלון נולד וגדל בירושלים; אביו הוא העיתונאי גדעון אלון. מיד לאחר שיחררו מהצבא עבר לאוסטרליה, ולמד במשך מספר שנים באוניברסיטת Monash תואר ראשון ושני במדעי המחשב. משם המשיך ללימודי דוקטורט באוניברסיטת New South Wales בסידני. הוא התמחה בתחום של "כריית מידע".

ראשית הקריירה המקצועית

במסגרת עבודת הדוקטורט ייסד אורי אלון את חברת הסטראט-אפ הראשונה שלו Orion (אוריון), ופיתח מנוע חיפוש שנועד לאתר קטעי טקסט שצוינו על ידי הגולשים בשאילתת החיפוש, ולהציגם בדף אחד. בגיל 25 הוא מכר את הסטארט-אפ הראשון שלו לחברת גוגל. שלוש שנים לאחר הרכישה הודיעה חברת גוגל כי בעקבות הפיתוחים הנוספים, שלהם היו שותף אורי אלון, תתאפשר הרחבה של 'חיפושים קשורים'. בשנת 2010 הוא הקים את חברת הסטארט-אפ Julpan (ג'ולפן) שגם היא עסקה באלגוריתם של מנוע חיפוש, אך הפעם לרשתות החברתיות. החברה נמכרה שנה לאחר מכן לחברת טוויטר בסכום של כארבעים מיליון דולרים. אורי אלון הצטרף באותה שנה לחברת טוויטר ומונה לתפקיד מנהל מרכז הפיתוח של החברה בניו יורק. את הצלחותיו מגיל צעיר כל כך הסביר בזמנו אורי אלון: "אי אפשר להצליח כשאתה מונע מפחד".

חברת Compass

בשנת 2012 הקים אורי אלון את חברת Compass (קומפאס) שבראשה הוא עומד עד היום. החברה פיתחה פלטפורמה אינטרנטית אשר מספקת מידע על הסביבה המקומית, ומאפשרת למשתמשים לקבל מידע מעמיק על נכסים באזור שבו הם נמצאים. המיזם סומן כהצלחה והצליח לגייס בשנת 2014 ארבעים מיליון דולרים. שנה לאחר מכן נעשה גיוס נוסף בהיקף של 50 מיליון דולרים, ושוב שנה לאחר מכן בשנת 2016 גייסה קומפאס הון נוסף בהיקף של 75 מיליון דולרים. בשנת 2017 לאחר שאורי אלון גייס עוד 100 מיליון דולרים הוא הודיע שערכה של החברה נאמד בסכום של 1.8 מיליארד דולרים. באותה שנה השקיעה חברת Softbank היפנית בקומפאס 450 מיליון דולרים נוספים. בשנת 2018 לאחר שהחברה גייסה 400 מיליון דולרים היא הוערכה בכ-4.4 מיליארד דולרים.

השקעות

אורי אלון הוא אוהד מושבע של קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס והפועל ירושלים, ובשנת 2013 הקים את קרן המשקיעים 'אלון ונצ'רס' ובמסגרתה נרכשה בעלות על קבוצת הפועל ירושלים. שנתיים לאחר מכן זכתה הקבוצה בפעם הראשונה לעלות לליגת העל, ובשנת 2017 זכתה באליפות נוספת. בשנת 2018 עזב אורי אלון את הקבוצה. בשנת 2018 נבחר אורי אלון לרשימת אנשי השנה של המגזין גלובס, ולרשימת עשרת הישראלים המשפיעים ביותר בניו יורק על ידי עיתון ידיעות אחרונות. במגזין פורבס נמצא אורי אלון ברשימת 100 האנשים העשירים ביותר במדינת ישראל, והונו העצמי הוערך בשנת 2018 בהיקף של 1.8 מיליארד שקלים.

bottom of page