top of page

בתיה עופר

בתיה עופר היא פילנתרופית ישראלית-בריטית, אספנית ואוצרת אמנות בעלת שם עולמי. על פי מגזין האמנות האמריקאי המוביל "Artnews", בתיה ובעלה, איש העסקים עידן עופר, הם מאספני האמנות החשובים בעולם.


פרטים ביוגרפיים

בתיה עופר נולדה בשנת 1974 בעיר כפר סבא. בגיל 12 עברה עם משפחתה לדרום אפריקה בעקבות עבודתו של אביה, ולאחר שסיימה שם את לימודיה בתיכון שבה לישראל על מנת להתגייס לשירות בצה"ל, כמש"קית נפגעים. לאחר שהשתחררה עברה להתגורר בטורונטו ולמדה מנהל עסקים באוניברסיטת יורק, אותו סיימה בהצטיינות. אחרי שסיימה את לימודיה, שבה בתיה לישראל.

כאשר שימשה בתפקיד עוזרת מנכ"ל בחברת התוכנה האירופאית SAP, פגשה את שי אגסי, שלימים הקים את 'בטר פלייס', חברה ששאפה להקים תשתיות תפעול לכלי רכב חשמליים. בתיה הייתה הראשונה להצטרף לפרויקט שהגה אגסי, וכך פגשה את המשקיע העיקרי במיזם – איש העסקים הישראלי עידן עופר. העבודה המשותפת במסגרת 'בטר פלייס' קירבה בין השניים, שהפכו לזוג ולבסוף גם נישאו והביאו לעולם ילד משותף. כיום עידן ובתיה עופר מתגוררים בלונדון.


"אוהבת אמנים פורצי דרך"

בן זוגה של בתיה עופר, עידן, הוא בנו של איש העסקים הישראלי סמי עופר, שהיה חובב אמנות ידוע. סמי עופר הלך לעולמו בשנת 2011 והוריש את אוסף האמנות שלו לילדיו, עידן ואייל. בתיה ועידן עופר כבר אספו יצירות אמנות לפני כן, אבל אז החליטו שכל נושא הטיפול ביצירות האמנות שקיבלו בירושה, לרבות הקנייה והמכירה שלהן – יהיה באחריות בתיה. מאז שבני הזוג עברו להתגורר בלונדון, בתיה יצרה קשרים רבים בעולם האמנות, הן אישיים והן מקצועיים, והפכה לשם דבר בתחום. היא נחשבת לאספנית אמנות מובילה בבריטניה ולפילנתרופית חשובה, גם בתחום האמנות. יכולות האוצרות שלה באות היטב לידי ביטוי באופן בו בתיה אוספת יצירות ואוצרת אותן באוסף המשפחתי. כך, בעולם האמנות אומרים כי אוסף האמנות של עידן ובתיה עופר הוא אחד האוספים הטובים ביותר של אמנות מודרנית בת זמננו.

כיום בתיה עופר נחשבת לאחת מאספניות האמנות החשובות ביותר בלונדון, ועל פי מגזין האמנות "Artnews" גם אחת מאספניות האמנות החשובות בעולם כולו, יחד עם בעלה. היא חברה במועצה הבינ"ל של סותבי'ס ושל מוזיאון ויקטוריה ואלברט לונדון, מייעצת ליריד האמנות המפורסם של לונדון, FRIEZE, מייעצת לרויאל אקדמי אוף ארטס, מחשובי מוסדות האמנות בבריטניה ונחשבת לאוטוריטה בתחום האמנות.

האוסף הפרטי של בתיה עופר מתמקד בעיקר בתחום האמנות המודרנית והעכשווית. "אני אוהבת אמנים פורצי דרך, שפועלים וחושבים מחוץ לקופסה", סיפרה בראיון למגזין ליידי גלובס. "אני מתחברת לראושנברג ופולקה, ששינו את האמנות והיוו השראה לדור חדש של אמנים. האמן דמיאן הירסט הוא לא מישהו שאפשר יהיה להתעלם ממנו בעתיד. אני אוספת גם יצירות של רודולף סטינגל, אמן מוכשר באופן יוצא דופן, שיוצר פוטו-ריאליזם מדהים מצד אחד, ומצד שני מספיק פתוח מבחינה מחשבתית כדי ליצור אבסטרקט". בנוסף לאמנים אלה, האוסף המדובר כולל גם יצירות של אמנים כגון לואיס בורג'ואה, דייוויד האמונז, ריצ'רד פרינס, תומאס סטרוס, סיגמר פולקה ופיליפ גאסטון.


מגשימת המשאלות ומחוללת השינויים

הקריירה הפילנתרופית של בתיה עופר החלה בסניף הישראלי של עמותת Make-A-Wish, בה כיהנה בתפקיד נשיאה של כבוד. ב-2013 הצטרפה לסניף הבריטי של העמותה, וב-2017 הקימה את מיזם Art of Wishes ("אמנות המשאלות") הרותם את עולם האמנות כדי לסייע לילדים עם מחלות קשות. במסגרת פעילות המיזם, אחת לשנתיים נערך אירוע התרמה גדול ובו שורה ארוכה של אמנים, אספני אמנות, גלריות וגופים נוספים העוסקים באמנות משלבים ידיים עבור מטרה משותפת אחת: גיוס תרומות שישמשו להגשמת משאלות עבור הילדים. מאז הקמתו גייס הארגון בהובלתה של בתיה עופר למעלה מ-50 מיליון שקלים שמימנו הגשמת משאלות לאלפי ילדים חולים.

בנוסף, במטרה לטפח חינוך והשכלה בקרב צעירים, ייסדה בתיה עופר תוכנית מלגות ע"ש סמי עופר בביה"ס לממשל של האוניברסיטה היוקרתית הרווארד. התוכנית מעניקה בכל שנה מלגות לימודים לתואר שני לסטודנטים יהודים וערבים שיש להם פוטנציאל להביא לשינוי משמעותי במזה"ת ולהיות דמויות מנהיגות בקרב קהילותיהם. בוגרי תוכנית המלגות משתלבים אחר כך בארגונים חברתיים ומשיאים תרומה של ממש לחברה.

בתיה עופר גם עומדת בראש קרן תרומות הפועלת במגוון מישורים למען יצירת חברה אנושית פלורליסטית וטובה: קרן משפחת עידן ובתיה עופר. קרן זו נוסדה במטרה לחולל שינויים חברתיים משמעותיים ולהביא לשיפור חייהם של מאות אלפי אנשים על ידי שורה של מיזמים בתחומי הרווחה, הבריאות, החינוך, האמנות והתרבות, וזאת תוך התמקדות בילדים ובצעירים. באמצעות שלל השקעות חברתיות, הקרן המשפחתית תומכת בעשרות גופים המחוללים שינוי חברתי אמיתי. ביניהם: ביה"ח איכילוב, הספריה הלאומית, האקדמיה "בצלאל", ארגוני יד שרה ברחבי הארץ, מרכז פרס לשלום ולחדשנות, "כישורית" – כפר שהוא בית לאנשים עם צרכים מיוחדים, ארגון "לתת", קבוצת הנוער של קבוצת הפועל באר שבע ועוד.

פעילות נוספת וראויה לציון של עידן ובתיה עופר הוא הירתמותם לסיוע למאות פליטים שנאלצו לעזוב את אוקראינה כתוצאה מן המלחמה עם רוסיה, שפרצה בה ב-2022. הזוג עופר מימן את שיכונם של הפליטים במתחמי דירות בבולגריה, הקמת בית ספר ארעי עבור הילדים, וכן אספקה שוטפת של מזון, ביגוד ותרופות – הכל באמצעות קרן התרומות של עידן ובתיה עופר.


154 צפיות0 תגובות
bottom of page