top of page

ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי

ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי, רופא בכיר במחלקת הנשים והיולדות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, רכש לעצמו מוניטין רב בזכות לימודיו, ניסיונו ומחקרים שביצע בתחום המיילדות והגניקולוגיה במהלך השנים. תתי התמחויותיו של ד"ר גיאלצ'ינסקי הן בתחומי רפואת העובר, אבחון טרום לידה ומעקב להריונות בסיכון כדוגמת היריון מרובה עוברים. הוא גם ידוע כמומחה בביצוע פעולות תוך רחמיות, ניתוחים תוך-רחמיים ואולטרסאונד מיילדתי.

האיש והרזומה

רשימת התארים והתעודות שצבר ד"ר גיאלצ'ינסקי במהלך השנים מעידה על איש שרתום להשגת מטרה ברורה, והיא להכיר את תחום הרפואה ואת ההתמחויות שבהן הוא עוסק מכל זווית אפשרית. כך במהלך השנים הוסיף לעצמו בזה אחר זה תואר ראשון במדעי החיים, תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר MD מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית, שם גם עשה את ה-PhD שלו. בנוסף הוא הוכשר כרופא חוקר והתמה ביילוד וגניקולוגיה – במרכז רפואי הדסה עין-כרם. לגיאלצ'ינסקי יש גם הסמכה ורישיון רפואי בבריטניה ותואר מומחה ברפואת העובר מטעם Fetal Medicine Foundation, London.

דרכו בעולם הרפואה בתחום גניקולוגיה ומיילדות

את דרכו החל ד"ר גיאלצ'ינסקי בהתמחות במחלקת מיילדות וגניקולוגיה בהדסה עין כרם, שם גם התמנה בהמשך לתפקיד רופא בכיר במחלקה. במהלך השנים מונה בנוסף לאחראי על המרכז לרפואת העובר של בית החולים, וזכה למינוי אקדמאי כמרצה באוניברסיטה העברית וכחוקר באוניברסיטה במסגרת פרויקט רופא חוקר.

ניתוחים פורצי דרך בתחום העוברים

תחת ידיו המיומנות הצליח ד"ר יובל גיאלצ'ינסקי ניצלו חייהם של לא מעט עוברים. בזכות הניתוחים המורכבים הרבים שביצע הוא זכה לתואר 'הלוחש לעוברים', ויש המייחסים למיומנויות הרפואיות שלו הילה של מעשה קסמים. אחד מהניתוחים המורכבים והמסובכים ביותר שערך ד"ר גיאלצ'ינסקי היה של תאומות זהות ברחם אימן. לטיפולו של ד"ר גיאלצ'ינסקי הגיעו זוג ההורים אחרי שהתבשרו על כך שאחת מהתאומות ברחם אינה מתפתחת, ויש לבצע ניתוח להפסקת ההיריון. למרות בשורת האיוב שקיבלו ההורים, הם החליטו לפנות לד"ר גיאלצ'ינסקי, והוא היווה בשבילם את האור בקצה המנהרה. הבדיקה שערך הובילה אותו למסקנה שיש סיכוי להציל את התאומה הבריאה שברחם. עם תקווה זו נכנסה האם לחדר הניתוח של ד"ר גיאלצ'ינסקי.

הניתוח התוך רחמי שביצע נחשב לפורץ דרך, והתבסס על חידוש כירורגי שיזם ד"ר גיאלצ'ינסקי עצמו. הוא החליט להפריד את מחזור הדם של העוברים, ובכך להציל את חייה של התאומה הבריאה ברחם. הניתוח עבר בהצלחה רבה וד"ר גיאלצ'ינסקי נחשב לאחד המנתחים היחידים בארץ ובעולם שנחלו הצלחה בניתוח המסובך והמורכב. ארבעה חודשים לאחר הניתוח יצאה התאומה לאוויר העולם.

מחקרים פורצי דרך בניצוחו

מעבר לרשימת ההצלחות בניתוחים תוך רחמיים ובתחום בכלל מחולל ד"ר גיאלצ'ינסקי מהלכים חדשניים במחקר ופיתוח בתחומי המיילדות והגניקולוגיה. מחקריו כוללים בין השאר גילויים בשדות מעקב ההיריון השגרתי, בדיקות אולטרסאונד להערכת העובר והאם, מעקב היריון בסיכון ומעקב אחר הריונות בעקבות תרומת ביצית. תרומתו לתחום היילוד והגניקולוגיה מוערך מאוד בענף המקצועי. בזכות מחקריו והבדיקות שפיתח ניתן כיום למנוע חלק מהסיבוכים שעלולים לסכן את האם ואת העובר במהלך ההיריון. זאת בזכות פיתוח חדשני של בדיקה לאבחון רעלת היריון, שמאפשרת מתן טיפול מונע לאם, ומניעת סיבוכים אפשריים.

0 צפיות0 תגובות
bottom of page