top of page

ד"ר עדנה פשר

ד"ר עדנה פשר היא יועצת וחוקרת המתמחה באסטרטגיה, שינוי, ידע וחדשנות בניהול. היא מייסדת והמנהלת של קבוצת ד"ר עדנה פשר ושות' העוסקת בייעוץ לניהול, אחת מהמייסדות של כתב העת "סטטוס" לחשיבה ניהולית ואסטרטגית, ויושבת ראש עמותת "המכון הישראלי לערים חכמות".

פרטים ביוגרפיים

עדנה פשר נולדה בתל אביב. את דרכה המקצועית החלה כמורה לספרות בביה"ס "דנמרק" שבירושלים. היא בעלת תואר ד"ר בתקשורת ארגונית מטעם אוניברסיטת ניו יורק, לשעבר חברה בסגל הפקולטות של אוניברסיטת ניו יורק, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת תל אביב. רבים רואים בה חלוצה ומנהיגה בתחום החדשנות והידע בתחומי הניהול השונים בישראל בזכות תרומתה להטמעת מתודולוגיות הערכה, מודלים ושיטות ניתוח ניהוליות.

חדשנות בניהול

בשנת 1978 הקימה ד"ר פשר את החברה שבראשה היא עומדת עד היום, עדנה פשר ושות' – יועצים לניהול בע"מ. מיום הקמתה שמה לה החברה למטרה לשלב יכולות ליבה ייחודיות במחקר, בייעוץ ובהדרכה, יחד עם מקצועיות וניסיון, על מנת להציע למנהלים ולארגונים ליווי מקצועי בתחומי הניהול והאסטרטגיה. כיום החברה עוסקת בייעוץ ארגוני וכן בייעוץ אסטרטגי ללקוחות הממוקמים בישראל, באירופה ובארצות הברית. בין הלקוחות של פשר ניתן למנות גופים כמו צה"ל, משרדי ממשלה, גופים מוניציפליים ואקדמיים וכן גופים מסחריים כמו קבוצת שטראוס, חברת הפרמצבטיקה טבע, שופרסל, סונול ועוד. בשנים האחרונות עוסקת החברה, בנוסף לתחומי הניהול, גם במחקר בתחומים משיקים וחדשניים לרבות מחשוב לביש בסביבת העבודה.

בשנת 1991 הקימה פשר את כתב העת לחשיבה ניהולית ואסטרטגית "סטטוס". תחילה היה זה כתב עת מודפס ובהמשך הפך לדיגיטלי. מתחילת דרכו ועד היום מהווה כתב העת מגזין מוביל המיועד למנהלים, יועצים, חוקרים וסטודנטים בתחומי הניהול, והוא דן באתגרי ניהול בארגונים מגוונים, מן המגזר הפרטי ועד הציבורי, תוך הצגת נקודות מבט מעניינות, ממצאי מחקר ושיטות ניהול בתחומים כמו אסטרטגיה, פיתוח, ייצור, שיווק, מכירות, שירות, משאבי אנוש, עבודת צוות ומנהיגות. פשר עצמה פרסמה בו את הטור "להיות עשר", ובכל פעם העניקה בו עשר עצות בנושא ניהולי כלשהו. בשנת 2011 יצא לאור הספר "700 עצות למנהל" שאיגד שלל עצות מתוך הטורים שפרסמה לאורך השנים. עוד באותה שנה התפרסם ספרה נוסף שכתבה בשיתוף פעולה עם ד"ר טוביה רונן, "The Complete Guide to Knowledge Management".

"עיר חכמה היא פלטפורמה לחדשנות"

בשנת 2015 ייסדה ד"ר עדנה פשר את העמותה "המכון הישראלי לערים חכמות" ומונתה ליושבת הראש שלה, תפקיד בו היא נושאת עד היום. מטרתו הרשמית של המכון כפי שהוצהר בעת רישומו כעמותה היא לבצע מחקר ופיתוח בכל הקשור לערים חכמות בעולם, לרבות בתחומים של יישומי טכנולוגיות חדשניות, מדיניות ומודלים שונים, וכן ליזום ולקדם פרוייקטים של שיתופי פעולה פרטיים וציבוריים ולהוות נקודת מפגש בין כל מי שיש לו קשר לתחום הערים החכמות בישראל ובעולם, בין היתר באמצעות ארגון כנסים מקצועיים והוצאת פרסומים רלוונטיים לתחום. במכון הישראלי לערים החכמות, הידוע בעולם כ-ISCI (Israel Smart Cities Institute), חברים מספר מומחים שהמשותף לכולם הוא ניסיון לשפר את איכות חייהם של תושבי הערים המודרניות.

במקביל משמשת ד"ר עדנה פשר כנציגת המרכז האירופי לנשים וטכנולוגיה בישראל ולוקחת חלק בפרוייקטים שונים של האיחוד האירופי. בכנס "ערים חכמות" השנתי שנערך בתחילת ינואר 2020 בברצלונה אמרה פשר במסגרת דיון בנושא פיתוח קהילות דיגיטליות עירוניות כי "העיר הפכה להיות כיתת לימוד, מקום בו מאתרים את הצרכים של העתיד ואת מה שאנו לא יודעים שאיננו יודעים. העיר היא הזדמנות גדולה עבור החברות, והמכון שלנו מהווה למעשה קהילת מומחים שיכולה לסייע הן לערים בישראל והן לערים בחו"ל".

2 צפיות0 תגובות
bottom of page