top of page

ירדן ג'רבי

הכירו את ירדן ג'רבי

ירדן ג'רבי היא ספורטאית ישראלית העוסקת בענף הג'ודו, אשר התפרסמה בעיקר בזכות זכייתה במדליית ארד מכובדת באולימפיאדה שנערכה בריו דה ז'נרו בשנת 2016. הייתה זו המדליה האולימפית החמישית שהגיעה לישראל מענף הג'ודי, תשיעית בסך הכל, והזכייה הפכה את שמה של ג'רבי למוכר בכל בית – אולם לא רבים יודעים כי הג'ודוקא הישראלית הצעירה אוחזת גם בשורה ארוכה של תארים נוספים, בהם אלופת העולם בג'ודו לשנת 2013, סגנית אלופת העולם לשנת 2014, סגנית אלופת אירופה לשנת 2012 וכמובן אלופת ישראל לא פחות משמונה פעמים.

ירדן ג'רבי – מקור: ויקיפדיה


העלייה למזרן הג'ודו

ירדן ג'רבי נולדה בשנת 1989 בכפר סבא, גדלה והתחנכה בנתניה. בשנת 1992, צפתה בשידורי האולימפיאדה מברצלונה וחזתה בג'ודוקא יעל ארד קוטפת את מדליית הכסף, הראשונה לישראל אי פעם. ירדן הקטנה, בת 6 בסך הכל, התלהבה מאוד מענף הספורט הזה וביקשה מהוריה שירשמו אותה ללימודי ג'ודו. הוריה נעתרו לבקשה, הסיעו אותה לאימונים במכון וינגייט והעניקו לה גב כלכלי לאורך השנים, כאשר בין היתר מימנו חלק מן הנסיעות שלה לתחרויות בינלאומיות כנציגת הנבחרת הישראלית.

הישגים בולטים בענף

ההישג הבינלאומי המשמעותי הראשון של ירדן ג'רבי בענף הג'ודו היה זכייה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 20 בשנת 2008. כבר אז סימנה ג'רבי את אולימפיאדת לונדון כיעד הבא שלה, אולם הודחה בשמינית הגמר ונשארה בישראל. אלא שיצר התחרותיות שבה סירב לדעוך, וב-2012 היא קטפה את מדליית הכסף באליפות אירופה עד 63 ק"ג. בהמשך אותה שנה זכתה גם באליפות ישראל.

באפריל 2013 הגיעה למקום השלישי באליפות אירופה, ולאחר שבועיים בלבד השתתפה בתחרות הגראנד סלאם באזרבייג'אן וזכתה לא רק במדליית זהב אלא גם בתואר הג'ודוקא המצטיינת בתחרות. במאי 2013 העפילה ג'רבי אל המקום הראשון בדירוג העולמי והחזיקה בו כמעט שנתיים, שיא ישראלי בכל ענף ספורט בהיסטוריה. באוגוסט אותה שנה זכתה במדליית הזהב באליפות העולם והפכה לישראלית הראשונה לזכות בתואר לאחר ניצחון באיפון (ה"נוקאאוט" בג'ודו) בכל הקרבות.

בשנים שלאחר מכן זכתה ג'רבי בשלל מדליות נוספות, בהן מדליית כסף באליפות העולם לשנת 2014 ועוד, אולם כאמור הידועה מכולן היא מדליית הארד בה זכתה באולימפיאדת ריו דה ז'נרו. הייתה זו סגירת מעגל מרגשת עבור ג'רבי, שהייתה לספורטאית הישראלית השניה אשר זוכה במדליה אולימפית לאחר יעל ארד, הספורטאית שהיוותה עבורה מודל להערצה ושבזכותה החלה להתאמן בג'ודו מלכתחילה.

ירדן ג'רבי למען ילדים חולי סרטן

ג'רבי היא לא רק ג'ודוקא ישראלית מצליחה אלא גם אדם התורם ככל שביכולתו לחברה ולקהילה. בין היתר היא נוהגת לבקר ילדים חולי סרטן בבית החולים איכילוב שבתל אביב. בשנת 2014 העמידה ג'רבי למכירה את תג השם שלה מאליפות העולם בה השתתפה באותה שנה, במטרה לגייס תרומות לבית החולים. תג השם נמכר באיביי בעבור 3,800 דולרים.

את אותו הדבר היא עשתה עם תג השם שלה מאולימפיאדת ריו דה ז'נרו, והעמידה אותו למכירה פומבית בינלאומית באיביי על מנת לגייס כספים למחלקה האונקולוגית לילדים בביה"ח איכילוב. תג השם הזה נמכר בעבור 52,100 דולרים, שהם כמעט 200,000 שקלים. "אני נלחמת על מזרן הג'ודו", אמרה ג'רבי, "אבל במחלקת הילדים פגשתי גיבורים שנלחמים כל יום: ילדים שמנסים לשמור על שמחת החיים".

ג'רבי מתגוררת כיום בנתניה, מתאמנת במועדון הג'ודו "מיטב נתניה" וכן במכון וינגייט, תחת הדרכתו של המאמן הג'ודו שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים הישראלית. במקביל היא לומדת באוניברסיטה הפתוחה לתואר ראשון, ומתכננת להביא גאווה לישראל פעם נוספת באולימפיאדת טוקיו 2020.

צפייה 10 תגובות
bottom of page