top of page

ערן זהבי

הכירו את ערן זהבי

מי לא יודע מי זה ערן זהבי? גם מי שלא מתעניין בכדורגל מכיר את שמו, על אחת כמה וכמה מי שעקב אחר המשחקים של מכבי תל אביב או של נבחרת ישראל, ובשנה החולפת גם כל סין יודעת מיהו ערן זהבי: שחקן בקבוצת גוואנגז'ו R&F הסינית, קפטן נבחרת ישראל, ואולי שחקן הכדורגל הגדול ביותר שיצא מכאן בעשורים האחרונים.

מאדום לצהוב

ערן זהבי – מקור: וויקיפדיה


זהבי נולד בשנת 1987, ואת הקריירה המפוארת שלו בתחום הכדורגל החל בקבוצת עירוני רמת השרון. לאחר מספר שנים צורף אל קבוצת הפועל תל אביב כשחקן מחליף, תחת ניצוחו של מאמן הקבוצה דאז, אלי גוטמן, וצורף להרכב לאחר פציעה של שחקן אחר. בשנת 2010 זכה עימה באליפות הליגה לאחר שכבש שער ניצחון מול בית"ר ירושלים בדקות האחרונות של המשחק האחרון במחזור הסיום. כשרונו האדיר של זהבי בהנעת הכדור, קור הרוח מול השער והווינריות שבזכותה הוא לא מוותר גם כשהמצב נראה חסר סיכוי, הפנו את תשומת ליבו של הקהל הישראלי אל השחקן הצעיר והמבטיח.

גם קבוצת פאלרמו האיטלקית שמה עין על ערן זהבי, והוא אכן חתם חוזה ל-5 שנים והפך לשחקן הישראלי השני בהיסטוריה ששיחק בליגת העל באיטליה, אחרי טל בנין. בהמשך חזר לישראל, לתל אביב, אולם דווקא אל הקבוצה השניה בעיר, הלא היא מכבי תל אביב. במדים הצהובים הוא כבר חגג שלוש אליפויות, נבחר לכדורגלן העונה והפך למלך השערים בליגת העל לא פחות משלוש עונות רצופות. כיום הוא אף מחזיק בשיא כיבושי השערים לעונה יחידה בליגה הבכירה ביותר בישראל: 35 שערים מעונת 2015/2016.

כיבוש סין

את העונה הבאה זהבי פתח במדיה הכחולים של קבוצת גוואנגז'ו R&F, אחת מקבוצות הכדורגל הפופולריות בסין, אשר רכשה אותו ממכבי תל אביב בעבור סכום של 8 מיליוני דולרים. זהבי הצליח להצדיק את הציפיות האדירות ממנו, כבש שער ובישל שער נוסף כבר בהופעת הבכורה שלו במשחק ליגה, כבש שלושער ברבע הגמר של הגביע הסיני, ובסך הכל סיים את העונה הראשונה בסין עם 15 משחקים ו-11 שערים בליגה ו-6 שערים בגביע.

ההצלחה של ערן זהבי על מגרשי הכדורגל בישראל ובאיטליה יצרה עבורו הזדמנות נוספת שאותה הוא חטף בשתי ידיים, או שמא יש לומר "בשתי רגליים" –לא פחות משלושה מועדונים סיניים התחרו עליו בסוף העונה: האחד הוא המועדון שבו כבר שיחק ושניים אחרים משנגחאי. לבסוף החליט זהבי להאריך את החוזה שלו בקבוצת גוואנגז'ו R&F עד 2020, בעבורו יקבל 9 מיליון דולר.

"שחקן של מאני טיים"

ערן זהבי ידוע במשחק אלגנטי וקר רוח, שעיקרו תנועה ללא כדור על מנת להתמקם בעמדה משופרת ולשחק "בנגיעה אחת". כך הוא הצליח לכבוש שערי הכרעה רבים לזכות הקבוצות בהן שיחק, בהן שער ניצחון מול קבוצת זלצבורג שלאחריו עלתה קבוצתו אל שלב הבתים של ליגת האלופות, שער מספרת יוצא דופן מול קבוצת ליון הצרפתית ועוד.

וכמובן, אי אפשר להזכיר את ערן זהבי מבלי לציין את תנועת האקדחים שהוא נוהג לעשות בידיו לאחר כיבוש שערים, אשר זכתה לכינוי "פיו פיו" ומזוהה עימו גם כשהוא משחק מעבר לים. על התנועה הזו אמר נשיא מדינת ישראל לשעבר, שמעון פרס ז"ל, בטקס בו מונה ערן זהבי לשגריר מטעם מרכז פרס לשלום, כי "פיו פיו הוא סמל לשלום" בין ישראלים, פלסטינאים וסינים, ואיחל לזהבי "להמשיך לקדם שלום, חינוך וסובלנות באמצעות הכדורגל".

0 צפיות0 תגובות
bottom of page