top of page

פרופ' יהודה שינפלד

פרופסור יהודה שינפלד


הכירו את פרופ' יהודה שינפלד

פרופ' יהודה שינפלד הוא רופא ישראלי, מומחה בעל שם עולמי לרפואה פנימית ואימונולוגיה קלינית ומנהל המרכז למחלות אוטואימוניות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. פרופ' שינפלד גם חבר במספר ועדות מדעיות, ביניהן של משרד המדע, משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן.

עבודתו הקלינית והאקדמית

לאורך כל הקריירה שלו עוסק פרופ' שינפלד בחקר של מחלות אוטואימוניות (המכונות בעברית "מחלות חיסון עצמי", משום שהן מתפרצות כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הגוף עצמו). כך למשל פרסם לאחרונה מספר תיאוריות שמשכו אליהן תשומת לב רבה בעולם הרפואי האקדמי (תיאוריות "הקליידוסקופ האוטואימוני" ו"הפסיפס האוטואימוני"), וכן אבחן את תסמונת ASIA, מצב של התפרצות מחלות אוטואימוניות בגלל תוספים (אדג'וונטים) שאמורים לשפר את יעילותם של חיסונים.

שינפלד הקים מספר מעבדות לחקר מחלות אוטואימונולוגיות ופרסם יותר מ-1700 מאמרים בכתבי עת רפואיים ברחבי העולם, עשרות ספרי לימוד וכן שתי אנציקלופדיות רפואיות. בנוסף הוא ייסד שלושה מגזינים מדעיים בינלאומיים חשובים, ובישראל הוא העורך הראשי של עיתון ההסתדרות הרפואית, "הרפואה".

לאורך שנות עבודתו זכה פרופ' שינפלד במספר אותות ופרסים, ביניהם פרס נלסון למדע והומניות לשנת 2008 (החשוב ביותר מן הפרסים המוענקים על ידי אוניברסיטת דייויס בקליפורניה) ואות מפעל חיים לקידום הרפואה הפנימית בישראל לשנת 2012 (פרס יוקרתי המוענק על ידי חברי האיגוד הישראלי לרפואה פנימית).

המרכז למחלות אוטואימוניות: פריצת דרך עולמית

בשנת 2009 הוקם במרכז הרפואי שיבא מרכז אוטואימוני שהיה הראשון מסוגו בעולם. מרכז זה, אותו מנהל פרופ' יהודה שינפלד מאז פתיחתו, מקבץ בתוכו את כל מרכיבי ההוראה, המחקר, האבחון והטיפול במחלות אוטואימוניות. הוא כולל יחידה קלינית לאשפוז יום בה מטופלים חולים בתרופות ביולוגיות, יחידה קלינית נוספת בה נבדקות תרופות חדשות בטרם יופצו לשוק לטיפול בחולים, חדרי רופאים משלל דיסציפלינות רפואיות (שהמשותף לכולן הוא המחלות האוטואימוניות), מעבדת שירות חדשנית לקביעת אבחנה על פי בדיקות דם ומעבדת מחקר ענפה.

המרכז למחלות אוטואימוניות שואב אליו רופאים וחוקרים מכל רחבי העולם ומאורגנים בו כנסים בינלאומיים שעוסקים בתחלואה אוטואימונית. כך, מהווה המרכז בהובלתו של פרופ' שינפלד כר פורה למחקרים חדשניים כלל עולמיים בתחומים מגוונים הקשורים למחלות אוטואימוניות.

3 צפיות0 תגובות
bottom of page