top of page

פרופ' רבקה כרמי

פרופסור רבקה כרמי, מאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב


הכירו את פרופ' רבקה כרמי

פרופ' רבקה כרמי היא מומחית לגנטיקה, רופאת ילדים, ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון שבנגב.

תחילת הדרך

רבקה כרמי נולדה בזכרון יעקב בשנת 1948, ובה גם גדלה והתחנכה. את שירותה הצבאי עשתה כמפקדת קורסי קצינות של העתודה האקדמית. במהלך שירותה התרחשה מלחמת יום כיפור, וכרמי הייתה ממקימי היחידה לאיתור נעדרים בצה"ל.

לאחר שהשתחררה מצה"ל נרשמה כרמי ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית שבירושלים, תחילה בביולוגיה ולאחר מכן עברה ללמוד רפואה. בהמשך התמחתה בבית החולים סורוקה בב"ש בתחום רפואת ילדים, תינוקות ופגים, ובהמשך עברה להתמחות בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בארה"ב בתחום גנטיקה רפואית.

לאחר שסיימה את התמחותה בארה"ב שבה כרמי לישראל ואל המרכז הרפואי סורוקה. היא שימשה כמנהלת המכון הגנטי של המרכז, תפקיד במסגרתו לקחה חלק פעיל במספר רב של מחקרים ופרוייקטים בתחום מניעת מחלות תורשתיות באוכלוסייה הבדואית בישראל. היא פרסמה יותר מ-150 מאמרים בנושאי גנטיקה רפואית, ביניהם כאלה שעסקו בתוצאות מחקר שזיהה תריסר גנים חדשים או אחרים שתיארו תסמונות חדשות, אחת מהן מכונה "תסמונת כרמי" על שמה. כמו כן השתתפה כרמי בהקמתן של יוזמות בתחום הביוטכנולוגיה באוניברסיטת בן גוריון ואף מותנה לממלאת מקום יו"ר המכון לביוטכנולוגיה בנגב.

תפקידים ופעילות ציבורית

בשנת 1993, בהיותה בת 45, קיבלה כרמי תואר פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון, ומאז מילאה שורה של תפקידים בביה"ס לרפואה. בין היתר שימשה בתפקידי סגנית הדיקן בענייני סטודנטים, דיקאנית הפקולטה למדעי הבריאות ויו"ר איגוד הדיקאנים של בתי הספר לרפואה. בשנת 2005, לאחר שנשיא אוניברסיטת בן גוריון דאז, פרופ' אבישי ברוורמן פרש מתפקידו, נבחרה פרופ' רבקה כרמי לתפקיד נשיאת האוניברסיטה. בכך עשתה פרופ' כרמי היסטוריה בעולם האקדמי בישראל, כאשר הייתה לאישה הראשונה אשר נבחרה לעמוד בראשה של אוניברסיטה.

פרופ' רבקה כרמי פועלת למען קידום מעמדן של נשים באופן כללי, ובפרט באקדמיה וברפואה. בשנת 2011 עמדה בראש ועדה לקידומן וייצוגן של נשים במוסדות של המועצה להשכלה גבוהה, ובשנת 2015 הובילה צוות משימה מטעם ההסתדרות הרפואית על מנת לבחון את מעמדן של נשים בתחום הרפואה בישראל. בנוסף לקחה פרופ' כרמי חלק בפרוייקטים מגוונים לקידום השכלת נשים בקהילה הבדואית.

כרמי סיימה את תפקידה כנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בסוף 2018.

צפייה 10 תגובות
bottom of page