top of page

רעיה שטראוס

רעיה שטראוס היא אשת עסקים ישראלית, לשעבר מבעלי חברת שטראוס וחלק מצמרת ההנהלה שלה. כיום עוסקת בעיקר ביזמות חברתית ובפילנתרופיה.

פרטים ביוגרפיים

רעיה שטראוס נולדה בשנת 1940 בעיר נהריה למשפחת חלוצים ציוניים שהקימו את העיר ועסקו בחקלאות. בנוסף לגידולי השדה היו שייכות למשפחה שתי פרות שמתנובת החלב שלהן החלה רעיה לייצר מוצרי חלב ולמכור אותם. זו הייתה למעשה התשתית שממנה צמחה מחלבה שהפכה ברבות הימים לחברת שטראוס המוכרת. רעיה שטראוס גדלה והתחנכה במוסדות החינוך ובתנועות נוער בנהריה, ולאחר מכן למדה שיווק, מנהל עסקים ודוברות באוניברסיטת חיפה. בהמשך למדה בארה"ב והתמחתה בעסקים משפחתיים ואחריות חברתית תאגידית.

משתי פרות למעצמת חלב

בשנת 1965 רעיה ואחיה מיכאל קיבלו לידיהם בעלות משותפת על העסק שהקימה המשפחה, מחלבות שטראוס. בנוסף השניים הקימו את "שטראוס השקעות" חברה להשקעות בישראל ובחו"ל, ובנוסף הקימה חברת השקעות פרטית שנותרה בבעלותה בלבד. במהלך השנים בהן כיהנה כבעלים, חברת הנהלה וחברת מועצת המנהלים של החברה, הובילו רעיה ומיכאל שטראוס את החברה למספר מהלכים אסטרטגיים משמעותיים שהפכו למעשה את החברה המשפחתית הקטנה לעסק בינלאומי משגשג. בין היתר ניתן לזקוף לזכותה של רעיה שטראוס מהלכים כמו חתימת הסכמי שותפות עם חברות בינלאומיות אחרות כמו יוניליוור ודנונה. במקביל לפעילותה בתחום המזון הובילה שטראוס את החברה לתחום חדש: אחריות ויזמות חברתית. בין היתר היא הגדילה את התרומות שניתנו על ידי החברה עבור פעילויות חברתיות, הטמיעה אמות מידה לשמירה על הסביבה בארגון עצמו ועודדה הטמעה דומה במפעלים וארגונים אחרים.

פעילויותיה למען החברה בישראל

שנת 2005, בעקבות מיזוג הענק בין חברות "שטראוס" ו"עלית", הודיעה שטראוס כי היא פורשת מתפקידיה השונים בחברה ומוכרת את כל מניותיה. מאז היא מתמקדת בפעילות עסקית באופן עצמאי ומקדישה חלק ניכר מזמנה ליזמות חברתית ופילנתרופיה. כילידת נהריה, כחלק ממקימי העיר וכתושבת המקום עד היום, רעיה שטראוס פועלת גם היום למען העיר וסביבתה. היא פועלת לשפר את איכות החיים באיזור הגליל המערבי בדגש על בריאות, תרבות ותעסוקה: כך למשל היא תומכת ומכהנת כנשיאה של מועדון ידידי המרכז הרפואי לגליל, הוא בית החולים בנהריה; היא מלווה את פעילות להקת המחול הקיבוצית ומרכז המוסיקה קשת אילון שבגליל; היא הקימה את מיזם "אוצרות הגליל" אשר מקדם תיירות בצפון הארץ ותרם לעלייה גדולה בכמות התיירים המגיעים לחבל ארץ זה.

אך עיניה של רעיה שטראוס אינן נשואות רק אל נהריה, הגליל או הצפון, ופעילותה הפילנתרופית והחברתית עושה רבות גם למען חיזוק החברה הישראלית כולה. בין היתר היא תומכת בתנועת "אחרי!" לטיפוח מנהיגות ומעורבות חברתית בקרב נערים ונערות מן הפריפריה; תומכת בתנועת "השומר החדש" המעודדת את שימור וקיום החקלאות בארץ; היא גם ייסדה את תוכנית בין למנהיגות, המכשירה סטודנטית במרכז הבינתחומי הרצליה למנהיגות ערכית במגזר החברתי והציבורי בישראל. שטראוס היא גם פטרונית ותומכת כלכלית במספר רב של גופים כמו "בית השאנטי", "מידות – דירוג אפקטיביות בעמותות", יוזמת "יכולים נותנים" ועוד. בנוסף תומכת שטראוס בקידום עסקים בבעלות משפחתית, כמו זה שהייתה חלק מהקמתו. בין היתר היא הקימה מרכז ייעודי באוניברסיטת תל אביב בו נחקר תחום העסקים המשפחתיים.

עבור פעילותה הציבורית רבת השנים קיבלה שטראוס מספר פרסים ואותות הוקרה, לרבות מספר תארי דוקטור לשם כבוד ממספר מוסדות אקדמיים בארץ. בשנת 2010 הייתה בן משיאי המשואות ביום העצמאות ה-62 לישראל וב-2016 קיבלה את אות הנשיא למתנדב בעבור פועלה הרב לקידום הידברות, סובלנות, שותפות והבנה בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.

צפייה 10 תגובות
bottom of page