top of page

אבי חימי

אבי חימי

אבי חימי

עורך הדין אבי חימי הוא דמות מקצועית מובילה בתחום המשפט הפלילי בישראל, ומכהן בתפקיד ראש לשכת עורכי הדין בישראל.

תחילת הקריירה

אבי חימי נולד בשנת 1959 בקריית שמונה. הוא גדל והתחנך בעיר, היה תלמיד מצטיין, ואת לימודיו התיכוניים למד בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה. לאחר מכן התגייס לשירות צבאי כלוחם בחטיבת גולני, ובהמשך מונה לקצין בבסיס הדרכה של חיל המשטרה הצבאית, עד שחרורו לאחר שש שנות שירות בדרגת סרן.

בצעירותו חשב חימי להיות עובד סוציאלי, אבל שינה את דעתו ופנה לעולם המשפטים. הוא למד לתואר ראשון בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב וסיים ב-1990. כבר במהלך לימודיו החל טרום-התמחות במשרדו של עורך הדין הפלילי צבי לידסקי, ולאחר מכן המשיך את התמחותו בבית משפט השלום שבנתניה ואז בפרקליטות מחוז מרכז עד הסמכתו כעורך דין. אז, פתח משרד עו"ד עצמאי ברמת גן והתמקד במשפט פלילי, עם התמחות בעבירות צווארון לבן, עבירות המתה (מגרימת מוות ברשלנות עד רצח), עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות מרמה ושוחד, עבירות רכוש ועוד.

בין הלקוחות שייצג ניתן למנות נבחרי ציבור, ראשי ערים, עובדי ציבור, שוטרים, אסירים ועורכי דין אחרים. בין השמות הידועים ש'זכו' לאזכורים נרחבים בתקשורת: השר לשעבר שלמה בניזרי, ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר מוטי מלכה ועוד. בתחילת דרכו אף ייצג ארגוני פשיעה, אך חדל מכך לאחר הירצחו של עו"ד יורם חכם ב-2008. התיקים המתוקשרים בהם היה מעורב, יחד עם ההישגים המשפטיים המשמעותיים שהשיג (חלקם אף תקדימיים), הפכו את עו"ד אבי חימי לדמות מוכרת בעולם המשפט הפלילי הישראלי.

תפקידים נוספים

בין השנים 1998 עד 2003 כיהן חימי כחבר מועצת עיריית ראש העין. בנוסף הוא משמש בהתנדבות כיושב ראש עמותת עתיד לצעירים, שנוסדה ב-2008 במטרה לעודד אזרחות טובה בקרב צעירים יהודים, ערבים ובדואים; וכן להילחם בסמים, באלימות, באלכוהול ובהתמכרויות להימורים.

בשנת 2011 מונה חימי לתפקיד היו"ר המשותף של הפורום הפלילי הארצי בלשכת עורכי הדין. חימי הוא גם יושב בראש ועדה המייעצת בענייני פליטים לשר הפנים, וכן מרצה במכללה האקדמית נתניה. בין השנים 2012 ל-2013 הגיש מספר תוכניות ברדיו "קול ברמה", בהן נדונו סוגיות משפטיות שונות.

פועלו בראשות לשכת עורכי הדין

בתחילת שנת 2019, בעקבות פרישת ראש לשכת עורכי הדין הקודם, ידידו אפי נווה, נבחר אבי חימי כמחליפו באופן זמני. עו"ד חימי נחשב לבעל עמדות מתונות יחסית, ועוד לפני שנבחר לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין טען במספר מקרים שונים כי יש להגן על מערכת אכיפת החוק ועל בתי המשפט שנמצאו במתקפה בשנים האחרונות.

לקראת הבחירות לראשות הלשכה, שהתקיימו בהמשך אותה שנה, הבטיח כי יעמוד לימין בתי המשפט ובפרט לימין בית המשפט העליון, יפעל לחיזוקו של שלטון החוק ולשמירת מעמד היועץ המשפטי לממשלה והיועצים המשפטיים במשרדים הממשלתיים כדי לשמור על עצמאותם בתפקידם כשומרי סף. בנושא ציין כי יפעל לחיזוק עבודה מאורגנת והתנגדות ליוזמות שינסו לפגוע בארגוני עובדים ובזכותם לשבות.

בבחירות שנערכו ביוני 2019 גבר חימי על עורך הדין ציון אמיר ונבחר לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין הקבוע. לאחר שנבחר אמר חימי כי "על כולנו מוטלת האחריות להחזיר ללשכת עורכי הדין את כבודה. כל מה שמתרחש בלשכה יהיה חשוף וגלוי כמו בבית מזכוכית". כמו כן ציין כי בכוונתו להנגיש את פעילותה של הלשכה לכלל עורכי הדין בכל רחבי הארץ, ולפעול למען שוויון בין מגדרים ובין מגזרים בקרב עורכי הדין.

ואכן, רוחות של שינוי החלו לנשב במסדרונות לשכת עורכי הדין מאז היבחרו של חימי לתפקיד ראש הלשכה. בכנס עורכי הדין שהתקיים באילת בשנת 2021, לדוגמה, אמר בראיון שזהו הכנס הגדול ביותר שהיה מאז כניסתו לתפקיד: "נמכרו 1500 כרטיסים דרך הלשכה, ומאות כרטיסים נוספים דרך השוק הפרטי. בכנס הראשון שהתקיים לאחר כניסתי לתפקיד היינו צריכים לחפש אנשים שיסכימו להופיע בו, והיום כל עולם המשפט שמח להגיע". חימי אף טען שהוא מקבל פידבקים חיוביים הן מן הציבור הרחב והן מעורכי דין, לפיהם הלשכה נמצאת היום במקום אחר: מקצועי יותר, סולידי יותר.

שלטון החוק ומערכת המשפט הם בבסיסה של הדמוקרטיה בישראל, כך סבור עו"ד חימי, הרואה את עצמו כמגן מערכת המשפט, בית המשפט העליון, היועמ"ש והפרקליטות מפני המתקפות שספגה בחודשים האחרונים. "אנשים איבדו את האמונה שלהם במערכת המשפט. זה לא יעלה על הדעת", אמר, "אף נבחר ציבור לא יכול לאיים על בעלי תפקידים ציבוריים בעולם המשפט. יש פוליטיקאים שרואים בעצמאות לשכת עורכי הדין משהו מדאיג, משום שהם שואפים לשלוט בכל דבר שקורה במדינה. אבל הם לא יכולים לשלוט בי. בסופו של דבר, יושב ראש לשכת עורכי הדין הוא האדם היחיד שמסוגל להגן באופן עצמאי ובלתי תלוי על הדמוקרטיה ושלטון החוק. זו תפיסת העולם שלי".

11 צפיות0 תגובות
bottom of page