top of page

אורלי לוי אבקסיס

אורלי לוי אבקסיס היא חברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו', וכיהנה בתפקיד יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת. היא הקימה את מפלגת גשר, שבמסגרתה היא מתמודדת ברשימה משותפת עם מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-22.

תחילת דרכה

היא נולדה בבית שאן, בת תשיעית מתוך 12 ילדים, לרחל (רשל) ולדוד לוי, שהיה שר וחבר כנסת. בשירות הסדיר שירתה בחיל האוויר, ומשם המשיכה ללימודים אקדמאיים במרכז הבינתחומי וסיימה עם תואר ראשון במשפטים. במקביל ללימודיה פיתחה קריירה של דוגמנות. בהמשך הנחתה את תוכנית הטלוויזיה "החיים בסטייל" בערוץ 1 ו"בלה-בלה" ששודרה בערוץ 33. בתוכנית הבוקר "על הבוקר" ששודרה בערוץ 10 הייתה לחלק מפאנל של מנחים, שכלל בין השאר גם את המנחים אפרת רייטן, גד שמרון ודן מנו. היא נישאה לליאור אבקסיס, והם מתגוררים ביישוב הקהילתי 'שלפים' במועצת עמק המעיינות עם ארבעת ילדיהם.

אורלי לוי-אבקסיס, מתוך אתר ישראל ביתינו


כניסה לחיים הפוליטיים

כניסתה לזירה הפוליטית הייתה לקראת הבחירות לכנסת ה-18, באותו זמן הצטרפה למפלגת 'ישראל ביתנו' והוצבה במקום ה-6 ברשימה. בבחירות אלה גרפה המפלגה 15 מנדטים. בקדנציה זו כיהנה אורלי לוי-אבקסיס בתפקידים שונים. היא הייתה סגנית יו"ר הכנסת, חברת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וכן חברת ועדה לנושאי סביבה ובריאות. באותה קדנציה עמדה בראש שדולה ששמה לה למטרה טיפול בילדים ובבני נוער בסיכון. היא הגישה הצעות רבות לכנסת שחלקן אושרו בחוק, וביניהן התיקון לחוק בתי המשפט, שמהותו איסור פרסום שמותיהם של קטינים שנמצאים בהליכים אזרחיים, תיקון להצעת חוק שעניינו הארכת חופשת הלידה של נשים במקרים של אשפוז ילדים, ועוד.

אורלי לוי-אבקסיס פעלה למען שינוי ייעודו של המוקד הטלפוני לנפגעות תקיפה מינית והפיכתו למוקד חירום. בפעילות זו דרשה לבסס את המוקד, שיפעל בצורה דומה לקווי חירום של המשטרה ומכבי האש, בצורה חסויה וללא עלות. ההצעה כללה תגמול למפעילי השירות – חברות הסלולר, והכרה בשיחות החינם כתרומה שתוכר לצורכי מס. הצעת זו עברה בקריאה שלישית בכנסת. על פעולה בתקופה זו זכתה אורלי לוי-אבקסיס בתעודת הפרלמנטרית המצטיינת מאת המכון הישראלי לדמוקרטיה. לקראת הבחירות לכנסת ה-19 התאחדה מפלגת ישראל ביתנו עם מפלגת הליכוד, ואורלי לוי-אבקסיס שובצה ברשימה המשותפת במקום ה-16. לאחר הבחירות נכנסה שוב לכנסת. בשנים אלה המשיכה בתפקידה כיו"רית הוועדה לזכויות הילד, וכחברה בוועדת העבודה, הרווחה והתרבות, וכן בוועדה לקידום מעמד האישה. בשנים אלה פעלה למען הקמת השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, וכן יזמה את הקמתה של שדולת השכירות ההוגנת, שמטרתה להתערב בנעשה בשוק השכירויות – לעודד שכירת דירות לטווח הארוך ובתנאי מגורים ראויים, וכן קביעת גובה העלאת שכר הדירה באחוזים. בתחום הדיור ניהלה בשנים אלה מאבק לקידום הצעת החוק לשילוב דיור ציבורי במתחמי בנייה.

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 שובצה כסגניתו של יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, ונכנסה בפעם השלישית לכנסת הפעם באופוזיציה. בשנים אלה הייתה חברה בוועדת הכספים וכן בוועדה לזכויות הילד. בהמשך הייתה חברה בוועדת המדע והטכנולוגיה ובוועדת הרפורמות. לצד זה המשיכה לכהן בתפקידים בארבע שדולות – לקידום שכירות ההוגנת, הדיור, צדק חלוקתי ושדולת הגיל הרך.

פרישה ממפלגת ישראל ביתנו – ופתח לנתיב חדש

במאי 2016 פרשה ממפלגת 'ישראל ביתנו', והמשיכה לכהן כחברת כנסת יחידה תוך ויתור על זכויות הסיעה. כשנתיים לאחר מכן הקימה את מפלגת גשר בראשותה, שאת שמה שאבה מהמפלגה שהקים אביה בשנת 1992. בבחירות לכנסת ה-21 לא עברה המפלגה את אחוז החסימה. לקראת הבחירות לכנסת ה-22 הודיעה אורלי לוי-אבקסיס על כוונתה לרוץ ברשימה משותפת עם מפלגת העבודה לצידו של עמיר פרץ.

bottom of page