top of page

אמילי מואטי

אמילי (חיה) מואטי נולדה ב-27 ביוני 1980 וגדלה בשכונת אזורים בנתניה. הוריה הם אליהו ומונה, והיא הבת הבכורה מבין שישה אחים.

היא התחנכה בבית דתי, ולמדה בבית הספר רמב"ם בנתניה. משם המשיכה ללימודי תיכון הדסה נעורים, שם למדה עד כיתה י'.

אמילי מואטי – מתוך האתר הרשמי


בגיל 23 השלימה את לימודיה בפריז ועבדה בפסטיבל הקולנוע הישראלי. פעילותה החברתית התרחבה לפורמים של הסברה ישראלית, ובשנת 2004 ריכזה בארץ את אירועי יום הזיכרון ליצחק רבין ביישובי הפריפריה.

תחילת הקריירה

אמילי מואטי הקימה בשנת 2010 את משרד יחסי הציבור "המטבחון תקשורת" וניהלה את יחסי הציבור של מפלגת העבודה בראשותה של ציפי ליבני, שגרירות צרפת בישראל, עמותת סלעית, מכון הערבה, האגודה לזכויות האזרח ועוד גופים פוליטיים וחברתיים שונים בארץ.

קריירה בעולם התקשורת

אמילי מואטי היא פרשנית פוליטית בתוכניות מרכזיות, כמו ב"יומן" של הערוץ הראשון, "המטה" של ערוץ 10 ומתארחת בתוכנית "שיחת היום" בערוץ 13.

מואטי הייתה יועצת התקשורת של ראובן ריבלין כאשר בשנת 2014 התמודד ונבחר לתפקיד נשיא המדינה. שנה לאחר מכן הייתה יועצת התקשורת של הרשימה המשותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

החל משנת 2016 היא מגישה את התוכנית "שניים בשתיים" ברשת ב' לצידו של יהושע מור יוסף. התוכנית עוסקת בענייני היום, בסוגיות חברתיות, בענייני תרבות, דת ועוד.

בעיתון 'הארץ' ובירחון 'ליברל' היא כותבת טורי דעה קבועים.

במרץ 2017 הצטרפה, לדבריה בפעם האחרונה כאשת מקצוע, למטה הבחירות המקדימות של חבר הכנסת עמר בר לב.

מואטי היא חברה ביוזמת ז'נבה, ארגון ישראל יוזמת, וחברת הנהלה בעמותת כ"ן, שפועלת למען שילוב נשים בפוליטיקה הארצית והמקומית.

ספרה הראשון של אמילי מואטי יצא לאור במאי 2018 בהוצאת "תכלת." הספר "סימנים כחולים" מספר את סיפורה של צעירה שמנסה להימלט מחיי השוליים, בדרך נאנסת וכתגובה רוצחת את האנס. הזכויות על הפקת הספר לסרט קולנוע נמכרו.

קריירה פוליטית

לתחום הפוליטי נכנסה לראשונה בשנת 2011, אז הייתה פעילה במטה של מפלגת קדימה בראשותה של ציפי לבני. במסגרת פעילותה ניהלה את תחום הדיגיטל ובפעילות זו המשיכה גם לאחר שלבני מונתה לתפקידה במשרד המשפטים.

בשנת 2013 ייסדה אמילי מואטי את רשימת "עיר ללא גבולות" והתמודדה על ראשות העיר תל אביב-יפו, אך לא זכתה לעבור את אחוז החסימה.

ביולי 2018 הודיעה אמילי מואטי על התמודדותה בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה והגיעה למקום ה-13 וברשימה לכנסת במקום ה-18. את בחירתה להיכנס לעולם הפוליטי הסבירה: "כרגע עומדת בפניי האפשרות לתת צוהר לנערה או לנער שלא מעזים לחלום על עתיד אחר, לאלו שהמערכת ממשיכה לרמוס, לחברים מהשכונה, למשפחה שלי ולכל מי שמרגיש, שאם רק תפתח בפניו דלת המציאות שלו תשתנה".

אמילי מואטי מתגוררת בתל אביב. מנישואיה לצ'ארלי זרהין נולדו שתי בנותיהם. לאחר גירושיהם נישאה לדניאל שק, שגריר ישראל בצרפת.

0 צפיות0 תגובות
bottom of page