top of page

סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר היא עיתונאית, פובליציסטית ומנחה ישראלית. בנוסף היא מרצה ומלמדת שיעורים בנושא פרשת השבוע, ונחשבת לאישיות ציבורית אהובה על דתיים וחילוניים.

פרטים ביוגרפיים

סיון רהב מאיר נולדה בשנת 1981 ברמת השרון. בהיותה בת שש עברה עם משפחתה להתגורר בהרצליה, שם אובחנה כמחוננת והחלה ללמוד בפרוייקט מחוננים. את התואר הראשון במדעי המדינה וניהול קיבלה מאוניברסיטת תל אביב כשהיא בת 18 בלבד.

רהב מאיר חזרה בתשובה במהלך לימודיה באוניברסיטה. שנים לאחר מכן ייחסה לרצח רבין כנקודה המפנה שהובילה אותה לחפש דרך שבסופו של דבר התבררה בחזרה כתשובה, אם כי היא נמנעת מלומר במפורש ש"רצח רבין החזיר אותה בתשובה". היא למדה במכינה הקדם צבאית "בית ישראל" לפני שהתגייסה לשירות צבאי ושירתה בגלי צה"ל ככתבת לענייני רווחה, קליטה, משפט ודתות.

סיון רהב מאיר נשואה לידידיה מאיר והשניים מתגוררים בירושלים עם חמשת ילדים. באוגוסט 2019 עברה עם משפחתה להתגורר באופן זמני בניו יורק על מנת להרצות וללמד שיעורים בנושא יהדות אמריקה כשליחה של תנועת "המזרחי" העולמית, תוך שהיא ממשיכה לדווח מארה"ב ככתבת עבור חדשות 12.

עיתונאית כבר מגיל שש

כבר כשהייתה בת שש החלה רהב מאיר לכתוב בעיתוני הילדים "פשוש" ו"צ'ופר", ובהמשך בעיתוני הנוער "ראש1" ו"כולנו". ספרה הראשון יצא לאור כשהייתה בן 17. בנוסף הנחתה מספר תוכניות טלוויזיה, ביניהן "בננה בום" ו"זומביט". כמו כן הוזמנה להשתתף בתוכניות הטלוויזיה "בשידור חי" בהנחיית דן שילון ו"הראשון בבידור" בהנחיית דודו טופז. בין היתר התפרסמה בזכות ראיונות שערכה עם ראש הממשלה דאז יצחק רבין ושר החוץ דאז שמעון פרס.

לאחר שהשתחררה משירות צבאי בשנת 2002 הצטרפה לחברת החדשות של ערוץ 2 ככתבת לענייני דתות ובהמשך כתבת לענייני משפט. בנוסף החלה להנחות את התכנית "שש עם" במקביל לעודד בן-עמי. ב-2006 החלה להנחות את תכנית הבוקר "יום חדש". בשנת 2009 מונתה לכתבת בכנסת, וכן החלה לשדר תכנית אישית בגלי צה"ל לצד בעלה ידידיה מאיר. בנוסף החלה לכתוב טור שבועי בנושא פרשת השבוע במוסף הפוליטי של העיתון ידיעות אחרונות. כמו כן פרסמה מספר ספרים נוספים, כמו "הזמן הצעיר" ו"הסטטוס היהודי", וכן שניים שכתבה יחד עם בעלה: "ימים כתומים" המתייחס לנושא תוכנית ההתנתקות, ו"סולם יעקב" העוסק בסיפורים על הרב יעקב אדלשטיין.

בין הראיונות הזכורים של רהב מאיר ניתן למנות ראיונות עם אישים ידועים כמו יצחק רבין, שמעון פרס, שרה נתניהו, הרב עובדיה יוסף, שולה זקן ועוד. כמו הייתה זו רהב מאיר אשר חשפה ידיעות חדשותיות בעלות עניין רב לציבור כמו נישואיהם של הרוצח יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר או דבר הגירתו ללונדון של איש העסקים לב לבייב.

האדמו"רית החדשה של ישראל

הטור השבועי שכותבת רהב מאיר בעיתון הפך ברבות הימים לסדרת שיעורים בפני קהלים הולכים וגדלים, עד שכיום השיעורים שלה מועברים בשידורים חיים דרך הרדיו ורשת האינטרנט, בפרט דרך עמוד הפייסבוק הפופולרי שבניהולה. בשיעוריה מקשרת רהב מאיר אירועים אקטואליים המתרחשים בישראל או בעולם לפרשת השבוע של אותו שבוע, תוך שילוב סיפורים אישיים מחייה או מחייהם של אנשים השולחים לה מכתבים. כמו כן נוהגת רהב מאיר לשלוח שיעור יומי באמצעות אפליקציית וואטסאפ אל עשרות אלפי עוקבים בשמונה שפות שונות. רהב מאיר נחשבת בעיני רבים למעין "אדמו"רית" מזן חדש. העוקבים אחריה הם לא רק דתיים, מסורתיים וחוזרים בתשובה, אלא גם חילוניים גמורים. ליתר דיוק, חילוניות – שכן רוב הקהל שלה מורכב מנשים. רהב מאיר לא מטיפה לחזרה בתשובה ולא יוצאת נגד חילוניות, אלא פשוט מציגה בפני כל המעוניין בכך את הצד היפה, האינטליגנטי והמרתק של היהדות.

5 צפיות0 תגובות
bottom of page