top of page

אסף הראל

אסף הראל – האיש ואין-ספור הכובעים

הוא יזם, תסריטאי, במאי, שחקן, סטנדאפיסט מנחה טלוויזיה, מוזיקאי ופובליציסט ישראלי נכון לכתיבת שורות אלה. אסף הראל נולד ב-9 באפריל 1972. אסף הראל הוא בנם של אהרון ונירה, האב חבר כנסת לשעבר והאם סופרת ילדים מוכרת. הוא מתגורר בתל אביב, ומזוגיות שנמשכה עד לשנת 2012 עם העיתונאית דפנה לוסטינג נולדה בתם לילי.

תחילת דרכו

מגבעת שמואל עבר אסף הראל עם משפחתו בגיל 15 לתל אביב, ולמד בתיכון 'תלמה ילין'. בצבא שירת בתיאטרון צה"ל ובמקביל כתב למקומון 'תל אביב'. כהמשך ישיר לשירותו הצבאי כתב לאחר השחרור בכתב העת 'מעריב אמריקה', שם מונה מאוחר יותר גם לעורך. בשנים שבהן התגורר בארה"ב גילה אסף הראל את זירת הסטנד-אפ, והחל להופיע במועדונים. פעילות זו נמשכה גם לאחר שחזר ארצה.

לפרק זמן קצר ניסה הראל כיוון חדש בחייו והחל בלימודי אדריכלות, אך מהר מאוד גילה שליבו אינו שייך לעולמות אלה, וחזר לכיוון של יצירה. בשיתוף פעולה עם ארז בן הרוש ואורי גוטליב יצרו השלושה את הסדרה המצליחה 'שוטטות', ששודרה בשתי עונות בערוץ 2. הראל כתב, ביים ושיחק בסדרה.

אסף הראל היה שותף לכתיבת תסריט סדרת ההנפשה הסאטירית 'מ.ק 22', שאותה כתב עם ירון ניסקי ודורון צור. הסדרה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה, והציגה את הרפתקאותיהם של חיילי האפסנאות בבסיס צבאי דמיוני. עם אחיו המפיק, אמיר הראל, ביים ויצר את הסדרה התיעודית 'הפרשה', ששודרה בערוץ 8.

כל לילה עם אסף הראל

במשך שנה שודרה תוכנית אירוח לילית בהנחייתו של אסף הראל. התוכנית 'כל לילה עם אסף הראל' זכתה להצלחה רבה בערוץ 10, אך בשל קטע סאטירי שעלה באחת מהתוכניות נתבעה הרשת ואסף הראל על הוצאת דיבה כנגד חברת הכנסת רוחמה אברהם, ולאחר מכן ירדה התוכנית מהמסך.

פריצת דרך נוספת עשה אסף הראל בשנת 2007 בסדרה המצליחה 'המסודרים', שאותה יצר וגם שיחק בה בתפקיד מרכזי. הדמות שגילם הייתה של גיא, שהיה אחד מארבעה חברים שביצעו אקזיט מוצלח בזכות חברת סטארט-אפ שהקימו. סדרה זו שודרה במשך שתי עונות.

לעונה אחת בלבד הנחה הראל את תוכנית התרבות 'דיבור חדיש' ששודרה בערוץ 8. את התוכנית הגיש לצד מירי חנוך.

לזינוק נוסף זכה הראל בזכות בימוי מוצלח של הסדרה 'הפרלמנט' ששודרה במשך שתי עונות בערוץ 2. במסגרת פרסי הטלוויזיה ה-12 של האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה זכתה הסדרה בפרס הבימוי ובפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר.

בשנת 2014 פנה הראל לעולם היזמות והקים את אפליקציית ג'ובי, שבה היה מנכ"ל עד שנסגרה. האפליקציה של הראל אפשרה למשתמשי האפליקציה להסריט את עצמם בסרטוני במערכונים מוכרים ולשלב בהם תכנים נוספים.

תוכנית מעוררת עניין

התוכנית 'לילה טוב עם אסף הראל', ששודרה החל מינואר 2016 בערוץ 10, עוררה שוב עניין ציבורי, לאחר שהרשות השנייה פתחה בהליך הפרה כנגד ערוץ 10 בשל אמירה של הראל כנגד יוני נתניהו, בנו של ראש הממשלה. אסף הראל התנצל, והתוכנית המשיכה. בהמשך נשמעו ביטויים נוספים של הראל כנגד ראש הממשלה, ולאחר תהליך הפרה נוסף של הרשות השנייה המשיכו שידורי התוכנית, אך לאחר מספר חודשים ירדה מהמסך, הפעם באופן סופי.

בשנת 2017 התוודע אסף הראל שעבר הטרדה מינית במהלך לימודיו בתיכון 'תלמה ילין' על-ידי מורה בבית הספר. חשיפת ההטרדה נעשתה במסגרת 'המונולוג', פינה סאטירית מצולמת, שאותה הגיש הראל באתר 'הארץ'. החשיפה של הראל הובילה לחשיפה של מקרי הטרדה שעברו בוגרי תיכון נוספים.

באותה שנה לקח הראל חלק בקומדיית המצבים 'אלישע' בכיכובו של יובל סמו, וששודרה בערוץ הילדים.

לראשות העיר תל אביב

בבחירות לראשות העיר תל אביב, שנערכו באוקטובר ,2018 זכה אסף הראל ב-12% מהקולות, אחרי רון חולדאי ואסף זמיר. רשימתו 'אנחנו העיר' קיבלה ארבעה מנדטים במועצת העיר.

3 צפיות0 תגובות
bottom of page