top of page

ארז טל

הכירו את ארז טל

ארז טל הוא אחד מאנשי הרדיו והטלוויזיה הבולטים בישראל, עם רקורד עשיר של הצלחות טלוויזיוניות בולטות בערוץ 2, ביניהן "העולם הערב", "רק בישראל", "מועדון לילה" והלהיט הבלתי מעורער בשנים האחרונות, "האח הגדול".

מה יש? יש גלגלצ

ארז בן טולילה נולד בתל אביב בשנת 1961 לאב ממוצא אלג'יראי ואם צברית. כאשר היה בן ארבע, הוריו עברתו את שם המשפחה לטל. הוא גדל והתחנך בתל אביב, והפעם הראשונה בה שידר ברדיו הייתה בתחנת "קול השלום", כשהוא עדיין תיכוניסט. טל מצא עניין רב ברדיו, וכשהתגייס לצה"ל שירת בגלי צה"ל. תחילה ביצע קריינות והגיש תכניות מזמנות, אולם אז פגש חייל צעיר אחר ששירת עימו באותו מקום, אברי גלעד שמו, והשניים הקימו, ערכו והגישו מדי יום תכנית משותפת בשם "מה יש" אשר זכתה להצלחה אדירה בקרב המאזינים ואף נחשבת כפורצת דרך ברדיו.

בהמשך התקדם טל בגלי צה"ל, מונה לראש מחלקת הקריינים ובהמשך לעוזר המפקד לתפקידים מיוחדים. במסגרת תפקידיו אלה פעל טל להרחיב את שידורי גלי צה"ל, ועם מינוי משה שלונסקי כמפקד התחנה החל לפעול עימו יחד על מנת להקים את גלגל"צ, תחנה נוספת שתהיה מיועדת לנהגים. התחנה, שטל חתום על חלק משמעותי בייסודה, החלה לשדר ב-1993. לאחר מכן היה טל אחד ממקימי רדיו תל אביב ושידר בה מספר תכניות.

מהעולם הערב עד לאח הגדול

צילום: Uri ChachickCC BY-SA 2.0


במקביל לעבודתו ברדיו, פנה טל גם אל הטלוויזיה. התכנית הראשונה שהגיש הייתה מגזין בטלוויזיה החינוכית, "רואים 6/6", ובהמשך כתב והגיש את "העולם הערב", תכנית הומור וסאטירה במסגרת שידורי הניסיון של ערוץ 2 יחד עם אברי גלעד ועינב גלילי. כאשר הוקם ערוץ 2 כפי שאנו מכירים אותו כיום, היה טל אחד ממקימי הזכיינית קשת והיה למנהל התכניות הראשון שלה. בין היתר הגיש את הגרסה המקומית לשעשועון האמריקאי המצליח "גלגל המזל" ואת תכנית הסאטירה המצליחה "רק בישראל" לצד אורנה בנאי.

לאור ההצלחה לה זכתה "רק בישראל", החליט טל להקים חברת הפקות משלו, "מנטה הפקות", אשר פיתחה עבור קשת שעשועון טריוויה חדש ומקורי בשם "הכספת". התכנית הצליחה מאוד ואף הייתה לפורמט המקורי הראשון שנמכר לחו"ל ושודר בהצלחה במדינות כגון אנגליה, צרפית, ספרד, יוון, רוסיה ואפילו ויאטנם ומלזיה.

בשנים שלאחר מכן הפך ארז טל לשם מוכר בכל סלון בישראל, עם תכניות מצליחות יותר ופחות, כגון "העולם המופלא", "איפה אתה חי?", "המוח", "איפה צדקנו?", "אל תפיל את המיליון" ועוד. בשנת 2006 הגה תכנית בידור חדשה, "מועדון לילה", אותה גם ערך והגיש, אשר זכתה להצלחה גדולה. במקביל חזר אל גלי צה"ל והתחיל להגיש תכנית רדיו בשם "ציפורי לילה" יחד עם הזמרת קרן פלס. אולם ללא ספק התכנית המזוהה ביותר עמו בשנים האחרונות היא "האח הגדול", תכנית הריאליטי שהנחה בתחילה לצד אסי עזר ובהמשך לצד קורין גדעון.

"הנוסחה של הרייטינג"

לאורך הקריירה העשירה שלו ברדיו ובטלוויזיה, הפך ארז טל לדמות בולטת בתקשורת. התכניות שבהן היה מעורב, בין אם בשלבי הפיתוח או בהנחייה, זכו לביקורות קיצוניות לכאן או לכאן מפי מבקרים מקצועיים, אולם בסופו של דבר אחוזים ניכרים מן הקהל אהבו את מה שטל הגיש להם. "אני מחפש את הנוסחה של הרייטינג, זו שמתחקה אחר הרכיבים של המיינסטרים", אמר טל בראיון ב-1996. ואכן, יש שיאמרו שהוא גאון טלוויזיה, יש שיאמרו שהקריירה שלו תואמת את התהליכים שעברו על הטלוויזיה בישראל – ניסיוני בהתחלה, מחפש את עצמו באמצע, מכונה משומנת של רייטינג כיום –כך או כך, סביר להניח שגם בפעם הבאה שנראה את ארז טל על המסך, נרצה מזה עוד.

צפייה 10 תגובות
bottom of page