top of page

דפנה לוסטיג

דפנה לוסטיג היא עיתונאית, שדרנית, מנחת טלוויזיה, אושיית אופנה ומעצבת משקפיים בקו מוצרים הנושא את שמה. היא נולדה בישראל ב- 18 באוקטובר 1979. כשלוסטינג נשאלה מה לעולם לא תלבש, היא השיבה מיד: "משהו שקטן עליי. אני שונאת שלא נוח לי" .נראה שמאחורי אמירה זו שנאמרה בנונשלנטית מצידה, מסתתרת השקפת עולם שלמה של אושיה, שמגיל צעיר הטביעה את חותמה בענפי התקשורת ובעולמות האופנה.

דלת נסגרת ואחרת נפתחת במקומה

דפנה לוסטיג אינה נרתעת מהזדמנות שהוחמצה, ולאורך הדרך הוכיחה שבמקומות שבהם מסתמן סוף הדרך מופיעה גם תחילתה של דרך חדשה. התשוקה לעולם התקשורת בערה בה מגיל צעיר. כך כבר בגיל 17, בזמן שלמדה במגמת תקשורת וספרות ב'תיכון חדש' בהרצליה, עשתה את דריסת הרגל הראשונה שלה ברדיו תל אביב כעוזרת מפיקה. אחרי השחרור מצה"ל החלה לכתוב ולהגיש פינות בתחנות רדיו נוספות ובטלוויזיה.

מתוך כוונה לפתח את הקרירה העיתונאית שלה בצורה מקצועית נרשמה לוסטיג ללימודי מזרח תיכון ואיסלאם באוניברסיטה. אך לימודיה נקטעו באמצע השנה השלישית והיא חישבה את מסלולה המקצועי מחדש. מהנתיב הפוליטי שסימנה לעצמה פנתה למסלולים נוספים ומגוונים שפתחו בפנייה הזדמנויות חדשות ורבות.

עולם התקשורת זורם אצל לוסטיג בדם

לאורך השנים קטפה דפנה לוסטיג תפקידים בעולם העיתונות ככתבת וכמבקרת מוזיקה באתרי חדשות ובמגזינים מובילים. לרדיו תל אביב היא חזרה בסיבוב שני, לאחר שצברה ניסיון, ערכה והפיקה תוכניות ובנוסף גם הגישה את תוכנית 'Electric Avenue'.

ערוצי הטלוויזיה לא יכלו להסיר את עיניהם מהגילוי התקשורתי הצומח וכך נבחרה לוסטיג להנחות עוד ועוד פינות ותוכניות בתחום המוזיקה, כמו 'אקזיט' ו'קצת תרבות' של שידורי רשת וה'מגזין' בערוץ 24. לוסטיג גם נבחרה לשפוט בתוכנית 'כוכב נולד' לצידם של צביקה פיק ומרגלית צנעני. בשנת 2014 החלה להגיש תוכנית בוקר ברדיו תל אביב עם אסי עזר.

דעות בראש ובראשונה

בבחירה שבין תפקיד לבין אמירת האמת שלה, דוגלת לוסטיג באמירת האמת כפי שהיא מאמינה בה, נטולה מהצטדקויות ומאמירת דברים סחור סחור. כך נשאה במחיר השעייתה מהגשת רצועת מוזיקה ברדיו 99, בבעלות אלי עזור, בעקבות התבטאותה הישירה נגד מנהלת מחלקת הספורט בתחנה. דפנה לוסטיג מביעה בכל הזדמנות את התנגדותה למדיניות השטחים הכבושים באמצעות ראיונות בטלוויזיה וברדיו. היא לא חששה להביע ביקורת חריפה נגד אשטון קוצ'ר וביקורו בחברון וחותמת ללא היסוס על עצומות פומביות שמבטאות את עמדותיה גם אם מדובר בנושאים נפיצים כמו יציאה מהשטחים.

אושיית אופנה

לוסטיג בהחלט מסובבת ראשים, וזאת בזכות החיבה הגדולה שלה לעולם האופנה והיכולת שלה להפתיע בכל פעם מחדש, לייצר הופעות שיקיות ולהתלבש בסטייל. מאחורי הבחירות האופנתיות של לוסטיג יש אמירה, וכיום היא משמשת בין היתר כמבקרת אופנה.

את נקודת הפתיחה היא מסמנת בגיל 15, אז כבר החלה לבדל את עצמה מההולכים בזרם, וכך צבעה את שערה בצבע כתום ולבשה מכנסי ויניל. "דברים שנחשבו אז לפריקיים ולמשוגעים", היא מסבירה.

הנחרצות של לוסטיג לגבי לוק שיקי ומוקפד בכל שעה משעות היום מתנדפת בשני מצבים בלבד – כשהיא חולה וסגורה בבית (אז תסתפק בטרנינג) או כאשר המצלמה מבקשת שתקלף מעל עצמה את שכבות הבגדים. מעבר לזה הכלל הוא כלל, שאותו היא מסבירה: "עם לוק כמו שצריך, יש לי הרבה יותר ביטחון עצמי".

בעבר הנחתה במקביל לוסטיג שתי תוכנויות ששודרו בערוץ האופנה הישראלי: תוכנית ה'מבקרים', ו'מאחורי הקלעים עם דפנה לוסטיג'.

חיי משפחה

 לוסטיג היא בתם של נעמי, אחות במקצועה, ושל שמחה, יהלומן. היא גדלה בכפר שמריהו.

אסף הראל, איש הטלוויזיה, היה בן זוגה הראשון, ויחד הביאו לעולם את בתם לילי. משנת 2014 בן זוגה לחיים הוא המסעדן יונתן הלר, מקשר זה נולד בנם עפרי. דפנה ויונתן נישאו ביוני 2017.

צפייה 10 תגובות
bottom of page