top of page

יונית לוי

יונית לוי רוזנבלום היא עיתונאית בערוצי הרדיו והטלוויזיה. החל מדצמבר 2002 היא מגישה את מהדורת המרכזית של החדשות בחברת החדשות.

תחילת דרכה

יונית לוי – מתוך ויקפדיה


יונית לוי נולדה בירושלים ב-12 ביולי 1977. הוריה הם יורם ונעמי. כשהייתה בת שנה עברה עם משפחתה להתגורר בשיקגו, שם חיו במשך שמונה שנים. בתום אותה תקופה הם חזרו לירושלים, לגבעה הצרפתית. יונית לוי למדה באוניברסיטת תל אביב וסיימה לימודי תואר ראשון בספרות אנגלית, ומשם המשיכה ללימודי תואר בהיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. כיום היא נשואה לעידו רוזנבלום, מנחה בתוכניות טלוויזיה, והם גרים בתל אביב עם שלושת ילדיהם.

הקריירה בעולם העיתונות

תפקידה הראשון בעולם התקשורת היה ככתבת בגלי צה"ל, משם המשיכה לתפקיד עורכת חדשות החוץ, ולמשך פרק זמן הגישה בנוסף את תוכנית הרדיו היומית 'מה בוער?', שעוסקת בנושאים אקטואליים. לערוץ הטלוויזיוני נכנסה יונית ב-1999, ואחד מהדיווחים שזכורים מאותם ימים היה הדיווח מהעימותים שהתרחשו בזה אחר זה בחבל קוסבו שבסרביה, וקיבלו את השם מלחמת קוסבו. בגיל 24 נשלחה לסקר את פיגועי הטרור הקשים ביותר שידעה ארצות הברית, פיגועי 11 בספטמבר, ובאופן שוטף עדכנה את הציבור הישראלי על האירועים ועל ההתפתחויות מעמדת שידור בניו יורק. לצד האירועים החדשותיים מונתה לתפקידים שונים בדסק החדשות של ערוץ 2 (כיום קשת 12), וביניהם הייתה אחראית על מבזקי החדשות הרחבים של התוכנית 'אולפן שישי' וכן הגישה מבזקים מיוחדים. בנוסף, מונתה לתפקיד עורכת המשנה של המהדורה המרכזית. ב-2002 נבחרה להנחות את המהדורה המרכזית של החדשות בערוץ 10 (כיום רשת 13) לצד המגיש הוותיק גדי סוקניק. בכניסתה לתפקיד הייתה יונית לוי בת 25 בלבד, ובעלת ניסיון מועט יחסית בעולם העיתונות. לאחר חמש שנים המשיכה בתפקידה כאשר את מקומו של סוקינק מילא דני קושמרו. לצד עבודתה כמגישה המשיכה לסקר מהשטח אירועים חדשותיים שונים, ובין אותם אירועים שזכורים במיוחד היו: שיגור מעבורת החלל קולומביה לחלל כשהאסטרונאוט הישראלי אילן רמון היה לחלק מהצוות, סיקור חדשותי של תוכנית ההתנתקות מנווה דקלים, שידורים מיוחדים במהלך מבצע עופרת יצוקה, שאותם שידרה מיישובי הדרום הסמוכים לגבול רצועת עזה. בהמשך למבזקי החדשות מיישובי הדרום נחתמה כנגדה עצומה תקשורתית, שקראה לערוץ 10 לפטר את יונית לוי, בטענה שדיווחיה אינם אובייקטיבים ושהיא נוטה לגלות אמפתיה לפליטים מעזה תוך התעלמות ממצבם הקשה של תושבי הדרום. הבלון התקשורתי התפוצץ לאחר שחברת החדשות פרסמה הודעת תמיכה במגישה.

עדכונים מלילות ארוכים של בחירות

העיתון 'Nrg מעריב' תיאר את יונית לוי כ'מגישת החדשות הלאומית' לאחר שהחל מ-2003 ועד היום הגישה ברציפות את המשדרים המרכזיים של הבחירות לממשלה. וכך נכתב עליה לאחר ליל הבחירות ב-2019: "משבע בערב עד שבע בבוקר, וכל זה מבלי להניד עפעף, ותוך שמירה על חיוך, ערנות ומקצועיות". שבע שנים קודם לכן דורגה במקום השני על-ידי צוות העורכים של העיתון כמגישת החדשות הטובה ביותר לצידה של תמר איש-שלום. את המקום הראשון בדירוג קטף דני קושמרו. מאז הסיקור של אירועי 11 בספטמבר המשיכה לסקר אירועים נוספים בארצות הברית, ובהם עקבה אחר בחירתו בפעם השנייה של ג'ורג' בוש לנשיאות המדינה, ושידרה דיווחים על מערכת הבחירות, שבה זכה ברק אובמה. בהמשך לכך הייתה שותפה מרכזית להכנת כתבה נרחבת שהנושא שלה היה – סיכום העשור האמריקאי. הפרויקט החדשותי כלל ראיונות נרחבים עם שלושת הנשיאים שכיהנו באותה תקופה: ג'ורג' בוש, ביל קלינטון וברק אובמה.

9 צפיות0 תגובות
bottom of page