top of page

ינקי מרגלית

ינקי (יעקב) מרגלית הוא המייסד של חברת התוכנה 'אלדין' שבה כיהן בתפקיד מנכ"ל. כמו כן הוא יו"ר עמותת SpaceIL, ששיגרה בחודש אפריל 2019 את החללית הבלתי מאוישת 'בראשית' לירח. בנוסף הוא יו"ר חברת SCREEMO ושותף בקרן הון הסיכון Innodo.

ינקי מרגלית – איש הייטק, יזם, משקיע, ומרצה


תחילת דרכו

ינקי (יעקב) מרגלית נולד ב-18 בספטמבר 1962 בבת ים, שבה נולד וגם גדל. כשהיה בן 11 אובחן כמחונן, והצטרף למסגרת של נוער שוחר מדע. בגיל 15 בנה עם אחיו, עודד מרגלית, את המחשב הראשון שלו.

קרירה בתחום המדע והטכנולוגיה

בגיל 23 הקים ינקי מרגלית את חברת התוכנה 'אלדין מערכות מידע', וכיהן בתפקיד מנכ"ל החברה. בתחילת הדרך הצליח ינקי מרגלית לגייס הון התחלתי של 10,000 דולרים לחברה, ובשנותיה הראשונות פיתחה החברה ערכת אינטליגנציה מלאכותית וכן חומרה למניעת העתקות בלתי חוקיות של תוכנה. המוצר האחרון של ניהול זכויות דיגיטליות היה להצלחה מסחררת ובשנת 1993 נרשמו מכירותיו על סכום של 4 מיליוני דולרים. באותה שנה הונפקה לראשונה החברה בבורסת נאסד"ק וגייסה הון של כמעט 8 מיליון דולרים. בשנת 2004 נרשמה החברה גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לאחר משא ומתן שנמשך למעלה משנה בין חברת ההשקעות Vector Capital ובין חברת אלדין נרכשה החברה ומוזגה עם חברת SafeNet בשנת 2009.

הרצאות בתחום המדע והטכנולוגיה

בשנים האחרונות הפנה ינקי מרגלית את מוקד עשייתו לתחום של הרצאות, והוא נחשב למרצה מבוקש בנושאים של יזמות, חדשנות, טכנולוגיה, חקר החלל, חקר העתיד במיקוד בנושא האחריות החברתית. אחת מהרצאותיו המבוקשות ביותר נקראת: "מבט אחר על יזמות, חדשנות והצלחה", שבוחנת שאלות מגוונות כגון; מהי יזמות ואיך היא משפיעה על חיי כולנו, על הקשר שיש בין יזמות לבין למחאה החברתית, וכיצד יזמות יכולה לעזור לנו להצליח בעולם שמשתנה במהירות. עוד ברשימת הרצאותיו נמנות גם הרצאות על עמותת SpeacIL שבה הוא דן על נושא של נחיתת החללית הישראלית 'בראשית' על הירח. ינקי מרגלית לקח חלק גם בהרצאות בוועידת TED בירושלים בנושא יזמות אישית, והרצה בתחום תחת הכותרת: "חלום את זה – עשה את זה!".

פעילות במסגרת עמותות

במהלך השנים סייע ינקי מרגלית בהקמה ובפיתוח של עמותות ללא כוונות רווח, ואף היה חבר במועצת המנהלים של חלק מהעמותות, וביניהן; לתת, חינוך לפסגות, SpaceIL,Idealist.org , Meet.mit.edu ו-Adama.org.il

0 צפיות0 תגובות
bottom of page