top of page

נפתלי בנט

נפתלי בנט הוא פוליטיקאי ישראלי המשתייך לצד הימני של המפה הפוליטית, שהגיע לכנסת מתחום ההייטק וכיהן בשורה של תפקידי שר.

פרטים ביוגרפיים

פתלי בנט נולד בשנת 1972 בחיפה להורים ממוצא פולני שעלו ארצה מארה"ב לאחר מלחמת ששת הימים. בהיותו בן ארבע, במהלך שהות של שנתיים במונטריאול שבקנדה עם משפחתו בעקבות עבודתו של אביו, החלה המשפחה בתהליך חזרה בתשובה. בנערותו היה בנט חבר בתנועת "נוער התחיה". בהמשך למד בישיבה תיכונית והדריך בתנועת בני עקיבא. כשנת 1990 התגייס לצה"ל, התנדב לסיירת מטכ"ל ולאחר מכן עבר ליחידת מגלן והתקדם בה בסולם הקצונה.

לאחר שהשתחרר החל ללמוד מנהל עסקים ומשפטים באוניברסיטה העברית והחל לעבוד בתחום אבטחת איכות מוצר תוכנה ובמכירות. בשנת 1999 הקים עם מספר שותפים את הסטארטאפ "סאיוטה", בתחום אבטחת המידע. בנט כיהן כמנכ"ל החברה עד שנמכרה בשנת 2005, ובהמשך שימש כיועץ לחברות הייטק נוספות. בשנת 2009 מונה לתפקיד מנכ"ל הסטארטאפ "סולוטו", עד שהחברה ביצעה אקזיט מוצלח בשנת 2013. בכל אותה תקופה המשיך לשרת במילואים בצה"ל. בשנת 1999 נשא לאישה את גלית. לשניים ארבעה ילדים והם מתגוררים ברעננה.

פעילותו הציבורית והפוליטית

את דרכו בפוליטיקה הישראלית החל בנט לצידו של ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, בשנת 2005, לאחר שגויס על ידי הרל"שית של נתניהו דאז, איילת שקד, לשמש כראש המטה שלו. בתפקיד זה סייע לנסח את תוכניתו של נתניהו לרפורמה בחינוך ולניהול קמפיין הפריימריז שלו בשנת 2007. בשנת 2010 מונה לתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע והיה ממובילי המאבק כנגד הקפאת הבנייה ביו"ש.

בשנת 2012 הקים עם איילת שקד והרב אביחי רונצקי מפלגה חדשה בשם "הישראלים" ששמה לה למטרה לקדם נושאים מדיניים וחברתיים על רקע ציונות והידברות בין חילוניים לדתיים. בתוך זמן קצר הוחלט במפלגה החדשה להצטרף אל מפלגת הבית היהודי, ובהמשך אותה שנה נבחר בבחירות הפנימיות של המפלגה לתפקיד יושב הראש. בבחירות 2013 זכתה מפלגת הבית היהודי בראשות בנט ל-12 מנדטים והצטרפה לממשלתו של בנימין נתניהו. בנט מונה לתפקיד שר הכלכלה, לשר הדתות, לשר לענייני ירושלים והתפוצות וכן כיהן כחבר בקבינט המדיני בטחוני. בבחירות 2015 שוב הוביל בנט את מפלגת הבית היהודי, אולם הפעם המפלגה נחלשה ל-8 מנדטים בלבד. במשא ומתן הקואליציוני קיבל בנט את תפקיד שר החינוך בממשלתו של נתניהו.

לקראת הבחירות הראשונות לכנסת שהתקיימו ב-2019 הודיע בנט כי הוא פורש יחד עם איילת שקד מן הבית היהודי על מנת להקים מפלגה חדשה, "הימין החדש". אלא שבבחירות אלה לא עברה המפלגה את אחוז החסימה, וביוני 2019 פיטר נתניהו את השניים מממשלתו. בסבב הבחירות השני באותה שנה רצו מפלגות הימין החדש, האיחוד הלאומי והבית היהודי יחד תחת רשימה משותפת שכונתה "ימינה". הפעם הצליח בנט להיכנס לכנסת מן המקום הרביעי ברשימה. בנובמבר 2019 מונה בנט לתפקיד שר הביטחון בממשלת המעבר של נתניהו. לקראת סבב הבחירות השלישי בתחילת 2020 הודיע בנט כי מפלגת הימין החדש תתמודד באופן עצמאי.

השפעתו כשר על חיינו בישראל

בכנסת ה-19 פעל בנט להגברת התחרות במשק, בין היתר על ידי הקלת ייבוא מוצרים לישראל ופירוק מונופולים קיימים. הוא קידם תקנים המקלים על בנייה ואכלוס כיתות במעונות יום לפעוטות, סייע לחברת "אינטל" להרחיב את מפעלה בקריית גת, ופעל לקירוב יהודים ברחבי העולם לישראל ולמניעת התבוללות. בכנסת ה-20 הוסיף בנט סייעת שניה אל גני הילדים, פעל להפחתת צפיפות תלמידים בכיתות, סייע לשילוב תלמידים עם מוגבלויות בכיתות רגילות וקידם את חיזוק החינוך לערכים בקרב ילדי ישראל. בנוסף קידם רפורמות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל ופעל להטמעת קוד אתי באוניברסיטאות.

3 צפיות0 תגובות
bottom of page