top of page

עדי אשכנזי

עדי אשכנזי היא קומיקאית ישראלית, הידועה בעיקר בזכות הופעות סטנד אפ ותוכנית הטלוויזיה "מה זה השטויות האלה". בנוסף היא מנחת טלוויזיה, שחקנית ותסריטאית.

פרטים ביוגרפיים

עדי אשכנזי נולדה בשנת 1975 בהרצליה. היא אחות קטנה לשני אחים מבוגרים ממנה. בילדותה הייתה משחקת ומעלה הצגות למשפחתה, ובתגובה אחיה הגדולים היו שואלים בזלזול "מה זה השטויות האלה?" – משפט שלימים הפך לשמה של תוכנית טלוויזיה בכיכובה ובהפקתה. למרבה המזל התגובה של אחיה לא דיכאה את יצר המשחק והרצון להופיע, וכתלמידה בבית הספר כתבה להצגות הבית ספריות ואף הופיעה כליצנית במסיבות.

בעבר הייתה נשואה לשחקן קובי דורון במשך שלוש שנים, ובשנת 2010 החלה לצאת עם בן זוגה הנוכחי, איתן בן זקן. השניים הביאו לעולם שלושה ילדים, פולי, אלון ואביב. רק באוקטובר 2018 נישאו באופן רשמי וכיום הם מתגוררים בתל אביב.

הקריירה

בצעירותה למדה אשכנזי בבית הספר "בית צבי" למשחק, שם פגשה את מי שלימים הפכה לחברתה הטובה, מיה דגן. לאחר שסיימה את לימודיה החלה לשחק בתפקידים קטנים בתיאטרון, להופיע במועדון ה"קאמל קומדי קלאב" ולהנחות את התוכנית "זאפ לראשון" בערוץ הראשון, לצד תוכניות ילדים נוספות. בהמשך הצטרפה לצוות הקומיקאים של תוכנית הנונסנס "דומינו גרוס" ששודרה בטלוויזיה החינוכית.

עם זאת, הפריצה הגדולה של עדי אשכנזי הגיעה בשנת 2002 בתוכנית האירוח של יאיר לפיד ששודרה בערוץ 2. עדי הגישה בתוכנית פינה קומית קצרה, וכמו קומיקאים אחרים שהגישו פינה דומה באותה תוכנית, ביניהם אדיר מילר וליאור שליין, גם אשכנזי זכתה להצלחה והתחבבה על הקהל הישראלי. הופעתה בפינה הקומית אצל יאיר לפיד אף זיכתה את אשכנזי בפרסי "אשת הבידור לשנת 2004" ו"אשת השנה בטלוויזיה" לשנת 2006.

בשנת 2005 החלה להפיק ולככב בתוכנית טלוויזיה דוקו-קומית, "מה זה השטויות האלה?!", ששודרה בשידורי קשת ובערוץ ביפ. את הסדרה כתבה אשכנזי יחד עם שני כותבים נוספים שפגשה כאשר הגישה את הפינה הקומית אצל יאיר לפיד, ליאור כפיר ואמיר בן סירא. בסדרה עוקבת אשכנזי אחר תופעות מגוונות בחברה ובתרבות הישראלית מזווית הומוריסטית, וגם היא זכתה להצלחה ואחוזי צפייה נאים שזיכו אותה בשידורים חוזרים ובשש עונות. בנוסף כתבה מופע סטנדאפ באותו שם והחלה להופיע עימו בתיאטרון צוותא ובמספר אולמות נוספים בארץ. בשנת 2013 החלה אשכנזי גם לשחק בסדרה הקומית "בלתי הפיך" לצד מולי שולמן, לה צולמו שתי עונות. בהמשך אותה שנה הופיעה במופע סטנדאפ מיוחד לרגל יום הולדתו ה-90 של שמעון פרס ז"ל.

"נכנסתי מאוד חזק להורות"

אם למעריצים האדוקים של אשכנזי נדמה כאילו היא נעלמה מן המסך, זה לא במקרה. על אף שהיא ממשיכה להופיע על במות, אם כי בקצב נמוך מבעבר, בשנים האחרונות אשכנזי היא פחות קומיקאית וסטנדאפיסטית ויותר אשת משפחה. כאשר חזרה עם תוכניתה "מה זה השטויות האלה?!" לעונה חמישית בשנת 2016 מיהרו כותרות מדורי התרבות והטלוויזיה להכריז על קאמבק. בשנת 2019, לאחר סיום צילומי העונה השישית של "מה זה השטויות האלה?!", אמרה בראיון בוועידת המשפיעים של חדשות 12 כי היא לוקחת הפסקה מן הטלוויזיה.

יש מבקרים הטוענים שההומור שלה כבר פחות מושחז ויש קומיקאיות צעירות ונשכניות יותר ממנה – אולם אשכנזי עצמה לא נעלבת מן הביקורת. לסטנדאפ אין גיל, היא אומרת, וטוענת שככל שהיא מתבגרת כך הסטנדאפ שלה נעשה אמיתי יותר ומלא בנשמה. למתחרות הצעירות היא דווקא מפרגנת, ואף הופיעה בתפקיד אורח בסדרה הקומית של תום יער, "עושה את שביל ישראל". עד הפעם הבאה שתופיע על המסך הקטן, מי שיחפש את אשכנזי ככל הנראה יוכל למצוא אותה חוזרת שוב ושוב אל הבמות, מצחיקה כתמיד ולא חוששת לנסות על הקהל חומרים חדשים.

45 צפיות0 תגובות
bottom of page