top of page

עומר אדם

עומר אדם הוא זמר ישראלי, אחד מן הזמרים המצליחים ביותר בישראל כיום.

פרטים ביוגרפיים

עומר אדם נולד בשנת 1993 בקרוליינה הצפונית שבארה"ב למשפחה ישראלית ששהתה בשליחות מטעם המדינה. כשהיה בן שלוש שבה משפחתו לישראל ועברה להתגורר במשמר השבעה. בעת שירותו הצבאי, כאשר כבר היה זמר מוכר בתחילת דרכו, שירת בחיל החימוש והוצב בבה"ד 20.

אדם הוא גם אחד מן המיליונרים הישראליים הצעירים ביותר, וכבר בשנת 2011 פורסם כי הרוויח כ-11 מיליוני שקלים בשנה שלפני כן. רוב שיריו הופכים ללהיטים, אלבומיו מגיעים למעמדי זהב ופלטינה, ובנוסף למוזיקה הוא הופיע במספר קמפיינים פרסומיים, ביניהם לרשת האופנה Mango, לבזק (לצד גידי גוב) ולמותג משקפי השמש Verso.

הקריירה המוזיקלית

בשנת 2009 ניגש אדם לאודישנים לעונה השביעית של תוכנית הטלוויזיה המוזיקלית "כוכב נולד", התקבל לתוכנית והחל להתחרות בה ככל יתר המתמודדים כשהוא זוכה להצלחה רבה בקרב הצופים בבית; אלא שבמהלך העונה התגלה כי אדם שיקר להפקה באשר לגילו, ולמעשה היה בן 15 וחצי בלבד ולא מעל גיל 16 כנדרש בתקנון התוכנית. על אף שהגיע לשלב מתקדם בתוכניות ויש שצפו לו גם ניצחון בה, הפקת התוכנית סירבה להתגמש ואדם נאלץ לפרוש מן התחרות.

בהמשך השנה הוציא אדם את סינגל הבכורה שלו, "להיאבד ברוח", ולאחריו עוד מספר סינגלים נוספים כמו "אל תבכי", "את בליבי" ו"חוזה בנשמה". אלבומו הראשון של עומר אדם, "נמס ממך", יצא לחנויות בדצמבר 2010 ובתוך זמן קצר זכה למעמד של אלבום פלטינה. בין היתר כלל האלבום את "הופה", שהיה תרגום עברי לשיר יווני ידוע והפך ללהיט מצליח ברחבות הריקודים. לאחר סינגל נוסף, "מאושרת", שהוציא בתחילת 2011, היה אדם הזמר הצעיר ביותר שעלה להופיע על הבמה הנחשקת של תיאטרון קיסריה, מול קהל שמנה אלפי מעריצים – והוא עוד לא בן 18.

בשנת 2012 יצא אלבומו השני של אדם, "ילד טוב ילד רע", ובשנת 2013 יצא אלבומו השלישי, "מוזיקה ושקט". בחודש יוני 2013 הקליט את השיר שליווה את פעילות שבוע הגאווה בתל אביב, "תל אביב" וגם היה הזמר האורח באירוע המרכזי במצעד הגאווה. בשנת 2014 הוציא שירים נוספים שהפכו ללהיטים, כמו "מהפכה של שמחה" עם ליאור נרקיס ו"מודה אני", שהיה שיר הנושא באלבומו הרביעי באותו שם. בשנת 2015 הוציא גם את "מהפכה", אלבום משותף עם משה פרץ.

בשנת 2016 הוצע לראשונה לאדם להצטרף להפקת הפסטיגל, הנחשב לאחד המופעים הגדולים והאטרקטיביים ביותר של חנוכה. אדם סירב משום שחלק מן ההופעות של הפסטיגל תוכננו להתקיים בשבתות. שנה לאחר מכן, ב-2017, המצב התהפך: לראשונה בתולדות הפסטיגל הוכרז כי לא תתקיימנה הופעות בשבת, ודרכו של אדם אל "סטורי של פסטיגל" נסללה.

אלבומו החמישי של אדם, "אחרי כל השנים", יצא בתחילת 2017. בהמשך השנה הקליט את הדואטים "מזל" עם אייל גולן ואת "ככה זה מרגיש להתאהב" עם השחקנית אליאנה תדהר. זמן קצר לאחר מכן הקליט דואט גם עם שלמה ארצי, "לא הפסקתי לחפש אותך". ב-2018 הוציא את השיר שהפך לנצפה ביותר של עומר אדם עד אז, "שני משוגעים", וב-2019 הוציא מיני-אלבום, "5 בום!", ובו חמישה סינגלים שיצאו באותו יום.

זמר ששובר שיאים

עומר אדם לא נוהג להתראיין, ובכל זאת הוא מצליח לבלוט בתודעה של הציבור. מלבד היותו הזמר הצעיר ביותר שכבש את קיסריה, אדם גם שבר את שיא מכירות הכרטיסים להופעה: בתוך שעה אחת בלבד אזלו כל 30 אלף הכרטיסים להופעה שהתקיימה במאי 2018 בחיפה. יש שמשווים אותו לזמרים כמו שלמה ארצי ואייל גולן, יש שאומרים שהוא כבר הרבה יותר גדול מהם. עומר אדם הוא ללא ספק תופעה – ואין ספק שעוד לא שמענו ממנו את הצ'יקי-צ'יקי-דם-דם האחרון.

0 צפיות0 תגובות
bottom of page