top of page

קירה רדינסקי

ד"ר קירה רדינסקי By Arielinson [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons


ד"ר קירה רדינסקי היא מדענית ויזמית בתחום ההייטק, היא דירקטורית מדע נתונים ומדענית ראשית בחברת eBay ישראל, מדענית מבקרת בטכניון וחברה במליאת הרשות לניירות ערך. להכרה נרחבת זכתה לא מעט בזכות פרסום שמה ברשימת הממציאים שהופיעה בשנת 2013 במגזין הטכנולוגיה MIT.

מסלול מהיר לדוקטורט

קירה רדינסקי נולדה בשנת 1986 בקייב שבאוקראינה. הוריה נפרדו לפני שנולדה, והיא עלתה ארצה עם אימה, סבתה ודודתה כשהייתה בת 4. היא למדה בתיכון 'יצחק רבין' בנשר, ובגיל 15 סומנה כמצטיינת והחלה ללמוד בתוכנית המצטיינים של הטכניון בחיפה. שלוש שנות שירותה הצבאי היו בתפקיד תכנות ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, ובסופם זכתה בפרס ביטחון ישראל, שאותו חלקה עם צוות התכנות של היחידה. בסיום שירותה הצבאי יצאה למסלול אקדמאי מתמשך בטכניון, ובמהלכו זכתה למסלול ישיר לתואר ראשון, תואר שני ולדוקטורט, שאותו סיימה בגיל 26 בלבד. עבודת המחקר שלה עסקה במתודולוגיה לניבוי אירועים על סמך שכיחות השאילתות במנועי החיפוש באינטרנט, ועל סמך ניתוח סמנטי של טקסטים בחמש מאות השנים האחרונות.

קירה רדינסקי מתגוררת בימים אלה בזיכרון יעקב עם בעלה ועם בתה. בעלה, שגיא דוידוביץ, הוא מנכ"ל חברת SparkBeyond העוסקת בפיתוח מנוע חיפוש שמתמקד במדע ובתגליות.

קרירה מקצועית

במחלקת המחקר במטה מיקרוסופט ברדמונד פיתחה עם שותפה למחקר, אריק הורביץ, את מערכת ה – Big Data שנקראה Debra, שעל בסיס תבניות ושרשראות אירועים היסטוריים הצליחה לנבא מגמות עתידיות. המחקר זכה לפרסום עולמי. מערכת דברה שפיתחה קירה רדינסקי מצאה דפוס, שבו כשנתיים לאחר בצורת תיתכן התפרצות של מחלת הכולרה, וכך חזתה בשנת 2006 את התפרצות המחלה בקובה. היא הובילה במטה המחקר פרויקטים לחיזוי אנליטי, וביניהם היה מחקר שעסק בשיפור תוצאות החיפוש באמצעות מנוע 'בינג', ומחקר מערכת מבוססת בינה מלאכותית שנועדה לנבא התקפות סייבר על ארגונים. ההכרה שלה זכתה קירה רדינסקי ברחבי העולם הובילה להזמנתה להשתתף ולהציג בכנסים עולמיים, כמו; כנס וול סטריט ג'ורנל, ולהופעה ב- TEDx. בשנת 2012 הקימה את חברת 'סיילס פרדיקט', שפיתחה מערכת לחיזוי אנליטי לקהל של חברות ואנשי מכירות לצורך מיקוד ופילוח לקוחות פוטנציאלים. החברה נמכרה בשנת 2016 לחברת eBay בסכום של 40 מיליון דולר. לאחר המכירה מונתה קירה רדינסקי לתפקיד דירקטורית DateBase ומדענית ראשית של החברה.

פעילות בתחום הרפואה והכלכלה

במסגרת תפקידה כמדענית מבקרת בטכניון תרמה קירה רדינסקי את הידע הרב שצברה ואת כישוריה, והיא שותפה לבניית מודלים שיסייעו לצוותים הרפואיים לנבא את ההסתברות שמטופלים מסוימים יחלו במחלה מסוימת, וכן לבניית מודל לקבלת החלטות לבחירת תרופה לאחר תהליך ניתוחי. משנת 2017 משמשת קירה רדינסקי כחברת מליאה ברשות לניירות ערך. כמו כן, היא חברת בוועדת ההיגוי בפרויקט "מהנדסות העתיד", שמטרתו לעודד נשים לבחור במקצועות הנדסה, מדע וטכנולוגיה.


9 צפיות0 תגובות
bottom of page