top of page

שירי מימון

שירי מימון היא זמרת ישראלית, שמן המקום השני בעונה הראשונה של "כוכב נולד" הגיעה עד לצוות השופטים המחפש את הכוכב הבא לאירוויזיון, כשבדרך גם כבשה גם את הבימות של ברודוויי.

פרטים ביוגרפיים

נשירי מימון נולדה בשנת 1981 בקריית חיים, וכבר מגיל צעיר ידעה שהיא תהיה זמרת. כשהייתה רק בגיל 10 כבר הופיעה בפסטיגל, וההשתתפה גם בלהקת ילדים בשם "התהילה" ובלהקת הנוער הלאומי. לאחר שסיימה את לימודי בתיכון קריית חיים התגייסה לצה"ל והצטרפה ללהקת חיל האוויר.

עם שחרורה משירות צבאי עברה להתגורר באילת ולעבוד במועדון "אקסייט" המקומי כברמנית וכזמרת. היא גם נרשמה לבית ספר למשחק, אולם אז התקבלה לתוכנית חדשה לגילוי כישרונות צעירים בשם "כוכב נולד" – והשאר היסטוריה. כיום מימון נשואה ליוני רג'ואן ולשניים שני בנים, איתי ועילאי.

הקריירה

מימון התפרסמה כשהגיעה לתוכנית "כוכב נולד" בעונתה הראשונה והעפילה לגמר. היא אמנם הגיעה רק למקום השני באותו גמר בלתי נשכח שהתקיים בניצנים, אולם זו היייתה רק ההתחלה של קריירה מוזיקלית ענפה. מספר חודשים בלבד לאחר מכן כבר הוציא סינגל ראשון, "עד שתבין אותי", ובחנוכה של אותה שנה כבר שיחקה בתפקיד ראשי במחזמר "מאמא מיה".

בשנת 2004 הצטרפה מימון לצוות המנחים של תוכנית הנוער "אקזיט". בשנת 2005 ייצגה את מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון שהתקיימה באוקראינה עם השיר "השקט שנשאר" והגיעה למקום הרביעי – המקום הגבוה ביותר שאליו הגיע שיר ישראלי במאה ה-21 עד זכייתה של נטע ברזילי בתחרות בשנת 2017. "השקט שנשאר" זיכה את מימון בפרס "אשת השנה במוזיקה" לשנת 2005 ו"זמרת השנה" של רשת ג' באותה שנה. בחנוכה שלאחר מכן השתתפה מימון בפסטיגל ושרה בו משיריה.

לאחר מכן המשיכה מימון להוציא סינגלים נוספים, לרבות "תמשיך ללכת" בפרוייקט המוזיקה Global One בו ייצגה את ישראל, "אהבה קטנה" ורבים נוספים; בעקבות הסינגלים יצאו גם אלבומים: "שירי מימון" (2005), "רגע לפני ש…" (2007), אלבום בינלאומי בשם (Standing on My Own" (2008", ואף אלבום משותף עם הזמר והמלחין שמעון בוסקילה (2011), שיצא בעקבות מופע משותף מצליח. בשנת 2012 יצא אלבומה החמישי של מימון, "גשם בשרב".

לא רק מוזיקה

במקביל לקריירת המוזיקה המצליחה שלה, מימון הופיעה בשנת 2006 בתפקיד משחק בטלנובלה "ילדות רעות" ששודרה בערוץ 24. בקיץ של אותה שנה הופעה בסרט "NO אקזיט" (לצד חבריה להנחיית התוכנית "אקזיט") וכן במחזמר "הלהקה" בתיאטרון הבימה. בהמשך הופיעה בהצגות ילדים, בפסטיגל ובהצגות תיאטרון נוספות, לרבות "אוויטה" בתיאטרון הבימה. בשנת 2019 ניתן היה לצפות בה על מסכי הקולנוע בתפקיד ראשי בסרט "מחילה", בו שרה את שיר הפסקול, "לשוב הביתה".

בשנת 2010 נבחרה מימון כפרזנטורית של קרן היסוד (המוסד המרכז תרומות כספיות מחו"ל למימון פעילויות ההסתדרות הציונית בישראל) ויצאה להופיע בכל רחבי דרום אמריקה עם שירים משלה, שירים עבריים נוספים וגרסאות כיסוי לשירים בספרדית.

בשנת 2013 נבחרה מימון להיות שופטת בגרסה הישראלית של "אקס פקטור". היא הייתה המנטורית של המתמודדים הבוגרים, לרבות של הזוכה בתוכנית, רוז פוסטאנס. מימון השתתפה כמנטורית גם בשתי העונות הבאות של "אקס פקטור" – כשלוהקה בשנת 2018 לתפקיד ראשי במחזמר "שיקגו" שהוצג בברודוויי. היו אלה אמנם רק שבועיים שבהם מימון מילאה את התפקיד באופן זמני, אולם הייתה זו גאווה לאומית של ממש. בהמשך אותה שנה הגיע המחזמר גם לישראל ומימון שבה לגלם את רוקסי הארט פעם נוספת. בשנת 2019 הצטרפה מימון אל צוות השופטים של התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" בעונתה השישית, בה זכה הזמר קובי מרימי.

7 צפיות0 תגובות
bottom of page